גלגל הצלה: על הטרייד הענק של כספי וקאזינס

רגע לפני שמגיעים למאני טיים, כספי וקאזינס קיבלו הזדמנות לצאת מהספינה הטובעת של סקרמנטו. הפורוורד הישראלי יוכל לחזור להיות רלוונטי בניו אורלינס וייאבק על חוזה חדש, והסנטר יצטרף לאנתוני דייויס במה שעשוי להפוך לקו קדמי מפחיד. כל המשמעויות

גבריאל היידו
גבריאל היידו  20.02.17 - 13:30

תגיות: עומרי כספי

תחילת כתבה

אנטוני דייויס לא יכול היה לחלום על לילה קסום יותר מבחינתו: משחק באולסטאר מול הקהל הביתי, שבירה של שיא הנקודות לאולסטאר שהיה שייך לווילט צ'מברליין במשך 55 שנה, בחירה ל-MVP  ולקינוח ידיעה שהוא ישתף פעולה עם דמאקוס קאזינס, אחד הביג-מנים הטובים יותר, בדרך לפרק חדש בהיסטוריה של ניו אורלינס.

מדובר ברעידת אדמה של ממש ב-NBA, שטומנת בחובה את ההפסד של סקרמנטו הכושלת, והרווח הוא כולו של הפליקנס, ושל עומרי כספי. הטרייד שעורר סערה גדולה וגנב את תשומת הלב ממשחק האולסטאר, קבע ששניים מהגבוהים הטובים בליגה ישתפו פעולה במה שמסתמן כקו הקדמי הטוב בליגה. שני שחקנים מוכשרים שמסוגלים לשחק בפנים ובחוץ, ויוצרים יחד קבוצה שתעשה חיים קשים לכל מי שהיא תפגוש בהמשך כולל גולדן סטייט שעשויה להתמודד מולה בסיבוב הראשון של סדרת הפלייאוף. זה מצ'אפ שכבר גורם לחובבי הליגה להזיל ריר.

קאזינס היה מועמד בשנים האחרונות אינספור פעמים במעבר בטרייד, אבל תמיד היה נדמה שהעסק השתבש והוא נשאר בסקרמנטו, המקום בו תמיד הצהיר שירצה לסיים את הקריירה. כשדיברו על הסנטר, תמיד הייתה התלבטות האם הוא שווה חוזה של 209 מיליון דולר? האם סנטר כל כך בעייתי שמוביל את הליגה בעבירות טכניות, שחקן קשה לאימון ובעל יחסי אנוש לא פשוטים, שווה סכום כזה. התשובה המוחלטת מצידו של ויוק ראנדאייב, הבעלים של הקינגס היא: לא מהדהד, אבל זה לא אומר שהוא לא אחד השחקנים הטובים בליגה, ומישהו שיכול לעשות את ההבדל.

DeMarcus Cousins is bringing his best to The Big Easy. pic.twitter.com/LwOEZpprTZ

— ESPN (@espn) 20 בפברואר 2017

המזל של כספי זה שהוא אחד השחקנים היחידים שמסתדרים עם קאזינס, והעסקה הזו יוצרת לו רווח כפול. קפטן הנבחרת צפוי לעזוב מועדון שלא נתן בו אמון ויעבור מעיר משמימה לאחת מהערים המקסימות והכיפיות בארצות הברית. מבחינה מקצועית, ברגע שכספי יחלים מהפציעה, הוא יכול להתאים מאוד לפליקנס. בשנה האחרונה הייתה תחושה שהגורל של קאזינס יהיה קשור לכספי והיום התחושה הפכה לעובדה.

נכון, אם נהיה ריאליים, הישראלי לא יהיה שחקן חמישייה, אלא במקרה האידיאלי שחקן רוטציה בין תשעה שחקנים. בהנחה שדייויס יעבור לעמדה מספר 4 הוא יצטרך להרוויח את לחמו כמעט רק בעמדת הסמול פורוורד, אבל כספי מגיע בדיוק לקבוצה שיכולה לפנות לו דקות רבות בעמדה האהובה עליו.

סולומון היל שהגיע מאינדיאנה מתקשה להוביל, דאנטה קניגהאם כבר הראה שאי אפשר לבנות עליו, ושניהם קולעים פחות מ-7 נקודות למשחק. לסיטואציה הזו מגיעה כספי לעמדה, בה הוא עשוי להתבלט מעליהם. ניו אורלינס מדורגת כמעט באמצע מבחינת אחוזי הקליעה ומספר השלשות למשחק, וזה בדיוק מה שכספי אמור להביא להם: קליעה מחוץ לקשת והגנה בלתי מתפשרת.

עבור הישראלי, מדובר במעין אודישן של שלושה חודשים, שעשויים לקבוע את עתיד קריירת ה-NBA. כספי צפוי להגיע לפלייאוף, מה שסביר להניח שלא היה קורה בסקרמנטו, הוא מגיע לקבוצה טובה יותר, עיר עדיפה, ומקבל מאמן חדש, שביקש להחתים אותו, ולכן גם ייתן לו צ'אנס, כי אין לו מה להפסיד. אם נמשיל את זה לכדורגל: כספי יהיה מושאל עד סוף העונה.

הוא יצטרף לחודשיים, בסיומן יהפוך לשחקן חופשי. כבר רבות דובר על שנת החוזה של כספי, ועכשיו זו ההזדמנות שלו לנצל את הזמן עד סוף העונה כדי לקבל דקות ולהראות שהוא ראוי לחוזה משודרג. האווירה החיובית בניו אורלינס עשויה לתרום לו, ואם הוא יוכיח את עצמו, הוא ירוויח את מקומו בפליקנס או בקבוצה אחרת בשנה הבאה.

החברים הכי טובים נודדים לניו אורלינס
החברים הכי טובים נודדים לניו אורלינס

מבחינת ניו אורלינס, על פי כל המומחים, מדובר בעסקה נהדרת. הפליקנס ויתרו על מעט מדי כדי לקבל את אחד השחקנים הטובים ביותר. בהנחה הסבירה שהם יגיעו לפלייאוף הם יוותרו על בחירת דראפט לא גבוהה במיוחד שלא אמורה להביא איתה שחקן יוצא דופן וכן על באדי הילד שעדיין צריך להוכיח, וטייריק אוואנס שאיכזב בכל תקופתו בקבוצה. בטרייד הזה, ניו אורלינס הולכת נגד התפישה של הליגה בשנים האחרונות שמכוונת ל-סמול-בול.

מצד שני, שני הגבוהים שלהם הם ורסטילים וכאלה שיכולים לקלוע שלשות. קאזינס קולע השנה שלשות ב-35 אחוזים (שיא קריירה) ולאנטוני דייויס יש יד נהדרת מחצי מרחק. קאזינס הוא השחקן השני בליגה מבחינת פוסטאפים בצבע (אחרי מארק גאסול) ואנטוני דייויס הוא השחקן שעושה הכי הרבה פיק אנד רול בליגה. שילוב של שניהם ביחד יוצר פיק אנד רול, שיהיה מאוד קשה לעצור. אומנם מדובר בהימור, אבל כזה שכדאי לקחת כי לא תמיד אתה מקבל הזדמנויות ובשילוב עם ניהול משחק יציב של ג'רו הולידיי מדובר בבסיס יציב לשנים הבאות, הכל בהנחה הריאלית שקאזינס יאריך חוזה בשנה וחצי הקרובות.

ניו אורלינס רחוקה 2.5 משחקים ממקום שמיני, הם מקבלים מישהו עם ממוצעים של קאזינס (27.8 נק') ומשלבים אותו עם אנטוני דייויס, שחקן שעשוי מתישהו להיות ה-MVP של הליגה. אם כספי יוסיף ממוצעים של 8 נקודות, אז הטרייד יהפוך לחיזוק משמעותי לפליקנס. מדובר בניצחון מוחץ לניו אורלינס, שתקעה מסמר נוסף בארון של סקרמנטו הכושלת. במקרה הזה ההפסד של הקינגס הוא הרווח של כספי וקאזינס. נתראה בפלייאוף.

 

הדפס