לאחות את השברים: כספי ישתקם במינסוטה?

הרוטציה הקצרה לצד המשבצת שתאפשר לו הזדמנות, הקבוצה שכנראה תסיים את העונה בעוד חודש, אך תאפשר לקבל בטווח הארוך את החוזה עליו חלם. אחרי חוסר המזל בניו אורלינס, עומרי כספי ינסה להמתיק את העונה המרה דווקא במינסוטה. כל המשמעויות

גבריאל היידו
גבריאל היידו  20.03.17 - 15:00
תחילת כתבה

 זו היתה עונה מלאת ביש מזל עבור עומרי כספי. דווקא בשנת החוזה שלו, זו שבה הוא הכי היה צריך להוכיח את עצמו, כל הדברים הלכו לרעתו. אתמול (ראשון) התבשרנו על כך שקפטן הנבחרת קיבל גלגל הצלה אחרון להציל את העונה, שנראתה כגמורה מבחינתו, כשהחיבור הזה טומן בחובו לא מעט אלמנטים.

באופן סימבולי, את העונה המתסכלת בקריירה שלו, כספי התחיל בסקרמנטו ויסיים במינסוטה, שתיים מהקבוצות הכי לוזריות שיש ב-NBA. שתיהן לא הגיעו לפלייאוף כבר שנים ארוכות במה שהפך אותן למושא ללעג, אך בשונה מהקינגס, להם אין עתיד, דווקא לטימברלוובס יש אופק שמבשר טובות. מינסוטה היא אחת מהקבוצות הכשרוניות בליגה, כזו שיש לה שחקנים שאמורים להיות כוכבים בהמשך ומאמן נהדר, שמשכיחים במעט את העיר האפרורית שהם מייצגים.

מדובר בקבוצה שנמצאת במומנטום אדיר בתקופה האחרונה: ריקי רוביו בכושר הכי טוב שלו בשנים האחרונות וגם קארל אנטוני טאונס ממשיך לספק את הסחורה. אומנם העונה הקבוצה לא עשתה את קפיצת המדרגה כמו שציפו ממנה, אך לכל הצדדים ברור שבעונה הבאה משהו יהיה חייב להשתנות ופחות מפלייאוף יהיה כישלון חרוץ.

כמו סקרמנטו, גם הוולבס מזוהים עם כישלון (getty)
כמו סקרמנטו, גם הוולבס מזוהים עם כישלון (getty)

האמת? החיבור של כספי למינסוטה הוא די מפתיע, כי על פי כל הדיווחים לאחרונה היה נדמה שהוא יקבל זכות לקבל הזדמנות לשחק בפלייאוף בפעם הראשונה בקריירה. אחרי 9 שנים בליגה, במהלכן לא שיחק במאני טיים, היה נראה שהישראלי בדרך לקליפרס או לממפיס שהן קבוצות פלייאוף, שיאפשרו לו לשחק בבמה המרכזית, אבל כנראה שהאופציות האלו לא באמת היו על השולחן. במיוחד מורגשת תחושת פספוס במקרה של ממפיס, שהודיעה הלילה שצ'נדלר פרסונס שמשחק בעמדה שלו, גמר את העונה, במה שהיה יכול להפוך את החיבור לגריזליס לבינגו מבחינתו.

הישראלי שעוד לא כשיר במאה אחוז, מגיע לקבוצה שרוב הסיכויים תסיים את העונה בחודש הקרוב. מינסוטה נמצאת במרחק 5 ניצחונות מהמקום השמיני. החניכים של תום ת'יבודו צריכים להיאבק עם דנבר, פורטלנד ודאלאס, ולעקוף 3 קבוצות בחודש הקרוב, מה שאומר שהם לא תלויים בעצמם, וזה אולי מה שהופך את המעבר לתמוה. כספי בחר בקבוצה בה ישחק במשך חודש בלבד ובכך ינסה להמתיק במעט את העונה המסויטת.

הפורוורד יחתום רק עד לסוף העונה מהסיבה הפשוטה שבקיץ הוא יוכל להשיג הסכם בסכום גבוה יותר, ולכן סיכום על חוזה ארוך טווח לא נכון מבחינתו. אז למה בחר להגיע דווקא למינסוטה?

יש כמה סיבות להחלטה. קודם כל, אם לומר את האמת, היו שלבים במהלך החודש האחרון שנדמה היה שהעונה נגמרה מבחינת כספי, אז כל קבוצה ב-NBA שהיתה מוכנה לצרף אותו, היא אופציה טובה עבורו כדי לנסות ולהטביע חותם בטווח הקצר.

אם הישראלי יוכיח את עצמו במעט הזמן שנותר, אז למינסוטה לה יש מקום בתקרת השכר, תוכל לשלם לו סכומים משמעותיים ולהעניק לו חוזה משודרג, כך שייתכן שכספי חשב גם על הטווח הארוך בבחירת הבית החדש שלו.

סיכוי קלוש לפלייאוף. מינסוטה (getty)
סיכוי קלוש לפלייאוף. מינסוטה (getty)

בנוסף, אחרי הסכסוך עם מאמן סקרמנטו, דייב ייגר, כאן הוא יפגוש מאמן בכיר, תום ת'יבודו, שלחץ להחתימו, עד כדי שישב איתו לפגישה אישית בניסיון לשכנע אותו להצטרף. הישראלי יגיע לעמדה נוחה מבחינתו, שכן הוא ייכנס לתוך חלל ריק שנפער בסגל של מינסוטה. לאחר הפציעה של זאק לאבין, שנחשב לקלעי טוב, השבוע הוולבס התבשרו שגם נמניה בייליצה, גבוה שקולע שלשות, נפצע וגמר את העונה, ולכן הם צריכים מישהו שיכול להוסיף את הנדבך הזה שנעלם מהמשחק שלהם.

הוולבס חיפשו מישהו שיכול לקחת ריבאונדים, יקלע שלשות ויוכל לשחק גם בעמדה 3 וגם בעמדה 4, ולכן בחרו לצרף את כספי. המשבצת הפנויה אליה נכנס, לצד היחס האישי של ת'יבודו, שפעל באופן אישי כדי לצרפו, נתנו לו את התחושה שכנראה שם הוא יקבל שם את הבמה שכל כך היתה חסרה לו, והוא יהיה יותר מעוד שחקן בסגל.

התחרות שלו בעמדה מספר 3 היא שאבאז מוחמד ואנדרו וויגינס. הראשון אומנם אתלט טוב ממנו ונחשב לשחקן מוכשר, אבל כספי מנוסה יותר שמצטיין בקליעת שלשות, מה שעשוי לתת לו לא מעט דקות על חשבונו. במקרה של וויגינס, מדובר בשחקן מוכשר בהרבה מהישראלי, הוא מגוון שיכול לשחק גם כסמול פורוורד וגם כשוטינג גארד, אם יתופקד כ-2, אז כספי יוצב בעמדה 3 או 4.

מי שלא יעשה הגנה, יידחק מהרוטציה. ת'יבודו (getty)
מי שלא יעשה הגנה, יידחק מהרוטציה. ת'יבודו (getty)

במינסוטה כספי יפגוש את המאמן הכי מיוחד שיהיה לו בכל הקריירה. תום ת'יבודו הקשוח, חיית המשחק שנבחר למאמן העונה ב-2011. ת'יבודו הוא מאמן שמאמין בהגנה וברוטציות קצרות. המשמעות מבחינת כספי היא שהמצב שלו במינסוטה יהיה שחור או לבן - או שישחק הרבה, או שכלל לא יזכה לדקות. אז איך מוצאים את הדרך לפרקט? דרך הגנה, כי מאמן הוולבס מאמין בשמירה חזקה, ומי שלא עושה מתיישר עם הקו הזה, זז הצידה.

היתרון של מינסוטה בצירוף כספי זה שהיא מקבלת את זכויות הראשונים ("זכויות בירד") עליו ותוכל בקיץ לקבל החלטות לגביו לפני כולן. יש לה הרבה מקום בתקרת השכר, מה שאומר שהיא יכולה להחתים שחקנים יקרים אחרים בקיץ ועדיין להשוות את ההצעות שהוא יקבל.

במקרה של כספי, הקבוצה לא באמת משנה, אלא דקות המשחק שכל כך חסרות לו. אומנם בארה"ב מעריכים את כספי, אבל גם הוא יודע שהעונה הזו הורידה מהמניות שלו. במינסוטה הוא יקבל הזדמנות נוספת להשאיר טעם מתוק בתוך העונה המרה שחווה, ולהראות שהוא עדיין שחקן לגיטימי ב-NBA בתקווה שהחוזה הגדול עליו הוא מפנטז יתגשם בקיץ הקרוב, במינסוטה או במקום אחר.

פותח דף חדש, כספי (getty)
פותח דף חדש, כספי (getty)
הדפס