"אם דברים לא הסתדרו, אז האשימו את בלאט"

קווין לאב על הישראלי. על לברון ג'יימס: אם הוא מדבר, כולם מקשיבים

מערכת אתר ערוץ הספורט  29.03.17 - 18:30

תגיות: NBA

תחילת כתבה

זה לא סוד שקווין לאב היה צריך זמן כדי להתאקלם בקליבלנד. הפורוורד, שהגיע בתחילת עונת 14/15 יחד עם דייויד בלאט, עבר כברת דרך ארוכה עד שהצליח להשתלב בצורה טובה ולהיות השחקן שהוא היום. בראיון לאתר "The Vertical" התייחס לאב לשינוי שעבר מאז פיטורי דייויד בלאט, ליחסים על לברון ג'יימס ולסוגיית מנוחת השחקנים שתופסת כותרות בזמן האחרון.

הפורוורד שמעמיד העונה ממוצעים של 19.3 נקודות ו-10.9 ריבאונדים, דיבר על הפיטורים של המאמן הישראלי באותה תקופה שהקאבס נראו לא רע: "לא יודע אם היינו צריכים את השינוי הספציפי הזה. כשבלאט היה החזקנו במאזן טוב, הובלנו את המזרח, אבל משהו היה חייב לקרות. אני לא יודע אם דווקא זה, אבל בסופו של דבר סיימנו עם האליפות".

כשנשאל לגבי העובדה שכשהקבוצה לא הייתה טובה, הוא היה על המוקד, התייחס הפורוורד גם לבלאט: אם דברים לא היו מסתדרים, אז היה אפשר להאשים את בלאט בצד אחד, ובצד של השחקנים היה אפשר להאשים אותי. היו כל הזמן שמועות, ורק אחרי שהתחלנו ברצף טוב הדברים נרגעו".

על השינוי במשחק שלו מאז שהמאמן הישראלי עזב: "קודם כל זה טיירון לו. הוא שם אותי בעמדה הנכונה מאז שהגיע באמצע השנה שעברה ואז אמר לי "רק תהיה אתה ותשחק איפה שאתה הכי טוב". הוא הראה לי איפה אני יכול להיות אפקטיבי, זה הפך את זה לקל יותר. מאז שהוא השתלט על עמדת המאמן הרגשתי בטוח יותר בעצמי". 

על מערכת היחסים עם לברון ג'יימס והשמועות שהיו על חילוקי דעות: "חלק מאוד גדול מהשמועות היו טפשיות. באתי לאימון, ושוב העיתונאים שאלו אותי אותן שאלות, ורק אמרתי לעצמי 'שוב זה?' שוב זה?. רק אחר כך הפכתי לחכם יותר ולמדתי לא להגיב. לקח לי זמן למצוא את המקום שלי. מהבחור מס' 1 במינסוטה לשלישי כאן בקאבס. אבל עם הזמן הכל הפך להיות יותר טוב בקבוצה, לא רק ביני לבין לברון.

יש לנו את אחת הקבוצות המצחיקות אי פעם. יש מערכות חברויות מגניבות ומצחיקות. לכולם יש את השטויות שלהם. יש לנו המון פרסנות שונות וזה מדבק, כולם רוצים להיות לידנו". על רגע השינוי עם לברון: "הייתה לי שיחה איתו, והוא אמר 'אתה חייב לסמוך על זה שזה יעבוד'. ברגע שזה סודר, וידענו שכולם באותו כיוון של מחשבה, הכל בסדר".

מנהיג אמיתי. לברון (getty)
מנהיג אמיתי. לברון (getty)

לאב החמיא לקינג ג'יימס על העבודה שהוא משקיע ועל המנהיג שהוא: "לברון הוא אחד מאלה שלא לוקחים את המתנות שקיבלו כמובן מאליו. הוא עובד חזק וזה מדבק. הוא קם מוקדם, הולך מאוחר, עובד קשה. מגיע לפנינו לכל אימון ומשחק. הוא כזה, מקצוען ברמות הכי גבוהות שיש. וכך גם המנהיגות שלו. לא סתם הוא הגיע למקום ה-11 בדירוג של מגזין 'טיים' על המנהיגים הגדולים. כשהוא אומר משהו, אנשים מקשיבים".

על סוגיית המנוחות של השחקנים: "גרג פופוביץ'  הוא דוגמא מצויינת. הוא עושה את זה שנים וזה עוזר לסן אנטוניו להיות מוכנים ולהיות כשירים. יש הוכחות. יש לי המון כבוד לפופ ואם הוא אומר שזה עובד, אז זה עובד. אני לא יודע אם זו בעיה, אבל אני יודע שאם הוא נותן מנוחה הם יגיעו לפלייאוף הכי מוכנים שאפשר".

מה שפופ עושה, טוב לכולם (getty)
מה שפופ עושה, טוב לכולם (getty)
הדפס