דיווח: גולדן סטייט מנהלת משא ומתן עם עומרי כספי

בדרך להתחרות על טבעת? בארה"ב טוענים כי האלופה רוצה את הישראלי, שהפך לשחקן חופשי. הווריירס מעוניינים גם בקרופורד. הייוורד יחתום בבוסטון? בוש שוחרר ממיאמי

מערכת אתר ערוץ הספורט  04.07.17 - 21:35
תחילת כתבה

בווידאו: ההצגה של כספי מ-2015, במהלכה קלע 36 נקודות מול גולדן סטייט

על פי דיווח של סאם אמיק, כתב של USA TODAY, האלופה גולדן סטייט נמצאת בשיחות עם עומרי כספי. הפורוורד הישראלי, שסיים את העונה במינסוטה טימברוולבס, הפך לשחקן חופשי וכעת מחפש לעצמו בית חדש בליגה הטובה בעולם.

כספי סיים את העונה האחרונה עם ממוצעים של 5.2 נקודות, 3.1 ריבאונדים ואסיסטים ב-18 דקות לערב. על הפורוורד הישראלי עברה עונה לא טובה, כאשר הספיק לעבור ב-3 קבוצות שונות במהלכה. הוא החל את  העונה בסקרמנטו קינגס, שם לא זכה לקרדיט אחרי פיטורי ג'ורג' קארל. כספי עבר יחד עם דמרכוס קאזינס בטרייד לניו אורלינס, אך נפצע אחרי משחק אחד ונחתך מהקבוצה. הוא סיים את העונה במינסוטה טימברוולבס, וכאמור הפך לשחקן חופשי.

יכול מאוד להיות שאצל הווריירס זוכרים את ההצגה של עומרי כספי ב-29.12.15, אז כיכב עם 36 נקודות בדו קרב מול סטף קרי. סקרמנטו אומנם הפסידה 122:103, אך כל ארה"ב התלהבה מהפורוורד הישראלי שקבע שיא קריירה, עם 9 שלשות, שבע מהם במחצית הראשונה (הכי הרבה אי פעם שקלעו מול גולדן סטייט).

כספי יצטרף למפלצות מאוקלנד? (getty)
כספי יצטרף למפלצות מאוקלנד? (getty)

בשבוע שעבר פורסמה כתבה ב"בליצ'ר ריפורט" על השחקנים החופשיים החמים ב-NBA, ובתוכה פרגנה לישראלי. בכתבה נכתב: "עמרי כספי התקשה מאוד ב-22 המשחקים הראשונים שלו בסקרמנטו אחרי שבאופן לא ברור "נקבר" על הספסל. רק מעט מאוד ממה שהוא עשה בעונה האחרונה ראוי לציון. במשחק הראשון שלו בניו אורלינס הוא כבר נפצע באצבע ואז כשנחת במינסוטה כבר התקשה למצוא את הזריקה שלו, אבל בעניין כספי כדאי לחזור שנה אחורה".

"לקיץ האחרון כספי הגיע אחרי עונה טובה בה רשם ממוצעים של 11.8 נקודות, 5.9 ריבאונדים ו-1.4 אסיסטים וכשהוא קולע ב-48.1 אחוזים מהשדה וב-40.9 אחוזים מחוץ לקשת", נכתב בנוסף על כספי. "הקליעה החדשה שלו הפכה אותו לכוח התקפי חשוב וגם בהגנה הוא הצליח לשמור טוב בזכות הימצאות במקום הנכון ומעט טעויות מנטליות. כספי הפך לאחד המצרכים הכי פחות מוערכים בליגה".

"עבור כספי לא מאוחר להחזיר את השעון לאחור", פירגנו לו. "הוא ציין יום הולדת 29 והמשחק שלו לא מבוסס על אתלטיות. אם הוא ימצא את עצמו בסיטואציה שתאפשר לו לחזור לקצב הקליעה שלו, הוא יוכל לחזור לרמה בה שיחק לפני הפציעה שהורידה אותו לתחתית לאורך עונת 2016/17".

במקביל, על פי דיווחים של כריס היינס, כתב ESPN, גורדון הייוורד בחר בית חדש. הכוכב של יוטה ג'אז, שנפגש בימים האחרונים עם ראשי קבוצתו, עם אנשי מיאמי היט ובוסטון סלטיקס, החליט לחתום על חוזה במסצ'וסטס וינסה לעזור לאייזיאה תומאס וחבריו להשיג את הטבעת.

הייוורד נחשב לאחד השחקנים המבוקשים ביותר הקיץ וקיבל שלל הצעות רציניות. הוא יעזוב את הג'אז, שם שיחק ב-7 שנותיו הראשונות ב-NBA, ועל ידם נבחר במקום ה-9 בדראפט 2010. בעונה האחרונה העמיד ממוצעים של 21.9 נקודות, 5.4 ריבאונדים ו-3.5 אסיסטים למשחק, כשהוא סוחב את יוטה עד חצי גמר המערב. הסוכן שלו הכחיש את הדברים, אך בבוסטון כבר החלו לחגוג.

 בתוך כך, הטרייד המשולש בין דנבר, אטלנטה והקליפרס שישלח את דנילו גלינארי ללוס אנג'לס צפוי להיסגר בקרוב. כחלק מהעסקה ג'מאל קרופורד יעשה את דרכו להוקס, אך מאחר והקבוצה נערכת לבנייה מחדש, השחקן השישי של העונה שעברה לא מעוניין להישאר והקבוצה שנחשבת לפייבוריטית להחתימו לאחר שישתחרר מהחוזה היא לא אחרת מאשר האלופה, גולדן סטייט.

קרופורד שיחק בעונתה 2008/09 במדי גולדן סטייט וסיפר לא פעם על כמה נהנה מהתקופה הקצרה. הגארד, שזכה בתואר השחקן השישי של העונה גם ב-2010 וב-2014, ינסה להגיע לסיכום עם אטלנטה על שחרור מיידי, ואמור לשקול רק הצעות ממועמדות בכירות לאליפות.

הווריירס צפויים להציע לו את חריגת השכר בסך 5.2 מיליון דולר לעונה, אם לא יציעו אותה לפני כן לניק יאנג, עוד מועמד לחזק את הספסל של סטיב קר. לאחרונה קווין דוראנט ודריימונד גרין פעלו על מנת לשכנע את יאנג להעדיף את גולדן סטייט על פני ניו אורלינס, הקבוצה הנוספת שדולקת אחריו ובה צפוי לו כמובן תפקיד בכיר יותר.

בינתיים, ג'ורג' היל בדרך לסקרמנטו. הגארד סיכם על חוזה ל-3 שנים בקינגס בגובה 57 מיליון דולר לפי דיווח ב"יאהו". בנוסף, ב-ESPN פורסם כי זאק ראנדולף סיכם בסקרמנטו לשנתיים תמורת 24 מיליון דולר.

עובר לבוסטון? הייוורד (getty)
עובר לבוסטון? הייוורד (getty)

בינתיים, מיאמי הודיעה רשמית על שחרורו של כריס בוש. הפורוורד שזכה עם ההיט בשתי אליפויות והיה שותף להגעה שלה לסדרת הגמר 4 שנים ברציפות, נפרד אחרי 384 משחקים במיאמי במשך 6 שנים, בהם העמיד ממוצעים של 18 נקודות, 7.3 ריבאונדים ו-1.8 אסיסטים ב-34.2 נקודות.

נשיא מיאמי, פט ריילי, הודיע שהמועדון יפריש את הגופיה עם המספר 1, איתה שיחק בוש. "כריס שינה את חייו ואת הקריירה שלו כשהגיע למיאמי", אמר ריילי, "הוא שינה את חיינו לטובה בצורה שלא דימיינו. הוא אחד השחקנים הגדולים בתולדות המועדון. גם אנחנו וגם כריס ממשיכים הלאה, אבל אנחנו מאחלים לו ולמשפחתו את המיטב. הוא לנצח יהיה חלק ממשפחת מיאמי היט".

הדפס