טריפל דאבל ללברון, הקאבס חגגו בוושינגטון

צפו: ניצחון מספר 18 ב-19 משחקים לסגנית האלופה. דטרויט ניצחה את אורלנדו, אינדיאנה את ברוקלין

מערכת אתר ערוץ הספורט  18.12.17 - 06:04

תגיות: NBA

תחילת כתבה

מלבד הניצחון הצפוי של טורונו על סקרמנטו, שלושה משחקים נוספים נערכו הלילה (בין ראשון לשני) ב-NBA, כשבמוקד סגנית האלופה קליבלנד המשיכה לנצח וחגגה בבירה על חשבון וושינגטון ניצחון מס' 18 ב-19 המשחקים האחרונים שלה. בנוסף: אינדיאנה דילגה מעל ברוקלין, דטרויט שרדה סיום דרמטי מול אורלנדו.

וושינגטון (14:16) - קליבלנד (8:23) - 106:99
זה לא הלך קל ולא נראה מבריק מדי, אבל הקאבס עשו את שלהם בעיר הבירה ויכולים לסמן וי על ניצחון מספר 18 ב-19 המשחקים האחרונים שלהם (רק אינדיאנה הצליחה לנצח אותם). כמעט כמו תמיד, גם הפעם לברון ג'יימס היה המנצח על התזמורת של טיירון לו וסיים עם טריפל דאבל שלישי ברציפות ומרשים של 20 נקודות, 12 ריבאונדים ו-15 אסיסטים, אבל הקלע המצטיין של סגנית האלופה היה בכלל קווין לאב, שסיים עם 25 נקודות והיה רחוק ריבאונד אחד מלהשלים דאבל דאבל (9 בסך הכל).

הקאבס שלטו ברוב שלבי המשחק ולמרות שאת הרבע האחרון הקבוצות החלו בשיוויון מוחלט (83:83), קליבלנד לא התרגשה יתר על המידה וברגעי ההכרעה ידעה ללחוץ על הדוושה כדי להשיג את הניצחון. תומאס סאטורנסקי עוד העלה את הוויזארדס ל-83:87, קצת יותר מ-10 דקות לסיום, אבל דווקא אז הקאבס השלימו ריצת 2:12, שהסתיימה בקליעת עונשין של ג'ף גרין שעשתה 89:95 לאורחת.

וושינגטון עוד ניסתה לחזור, אבל זה היה כבר מעט מדי ומאוחר מדי מבחינתה. מלבד קווין לאב ולברון ג'יימס, גם גרין בלט הלילה עם 15 נקודות ו-5 ריבאונדים מהספסל וגם קייל קורבר סיים בספרות כפולות עם 11 נקודות. אצל המפסידה, שנכנעה דווקא אחרי שני ניצחונות רצופים בבית, בראדלי ביל היה מעל כולם עם 27 נקודות ו-5 ריבאונדים, ג'ון וול תרם דאבל דאבל של 15 נקודות ו-10 ריבאונדים.

זה לא הלך קל, אבל הרצף של קליבלנד נמשך (getty)
זה לא הלך קל, אבל הרצף של קליבלנד נמשך (getty)

ברוקלין (18:11) - אינדיאנה (13:17) - 109:97
התנופה של הפייסרס נעצרה לאחרונה עם שני הפסדים מאכזבים בבית, לאוקלהומה סיטי ולדטרויט, אז הלילה הם הצליחו לחזור לעצמם דווקא רחוק מהבית ועל הדרך גם נחלצו מהמאזן השלילי שלהם במשחקי חוץ (7:7 בסך הכל אחרי הניצחון הלילה).

הסחורה הכי חמה של אינדיאנה לאחרונה, ויקטור אולאדיפו, שהגיע בקיץ במסגרת הטרייד המפלצתי של פול ג'ורג', שוב עמד במרכז העניינים, נראה נפלא והוליך את הפייסרס חזרה למסלול הניצחונות. הגארד תפר הפעם 26 נקודות ונעזר ביכולת טובה של דומנטאס סאבוניס, הבן של האגדה הליטאית ארווידאס סאבוניס, שסיים עם 17 נקודות משלו. מיילס טרנר הוסיף 16 נקודות ובסך הכל חמישה שחקנים אצל המנצחת קלעו בספרות כפולות.

הנטס עוד היו בתמונה בתחילת המשחק, הרבה בזכות אלן קראב שלהט במחצית הראשונה עם 17 נקודות (5 מ-7 מהשדה, כולל 4 שלשות מדויקות), אבל במחצית השניה הוא זרק רק פעם אחת לסל ולא קלע אפילו נקודה. בלעדיו, לברוקלין לא היה סיכוי להפתיע את אינדיאנה והיא רושמת כבר הפסד תשיעי העונה בבית ו-18 בסך הכל מאז פתיחת העונה.

צפו בניצחון של אינדיאנה >

דטרויט (13:17) - אורלנדו (20:11) - 110:114
שתי הקבוצות הגיעו במגמות הפוכות לגמרי. בעוד הפיסטונס, שחוו פתיחת עונה מוצלחת והתאוששו מרצף ההפסדים שלהם, הגיעו עם שני ניצחונות רצופים, המג'יק נסעו לדטרויט עם שק של ארבעה הפסדים רצופים, כך שהניצחון של הקבוצה מעיר המכוניות לא מהווה הפתעה גדולה, אבל היא נאלצה לעבוד יותר קשה משחשבה כדי להשיג אותו.

כדי להמחיש עד כמה היה לא קל לדטרויט הלילה, שימו לב - הפיסטונס שברו שיא פרנצ'ייז מחוץ לקשת עם 17 שלשות (מתוך 34 זריקות), אבל היו זקוקים כמעט לכולן כדי להכניע את אורלנדו. זה דווקא התחיל טוב עבור הפיסטונס, שעלו ליתרון דו ספרתי מבטיח כבר במהלך הרבע הראשון ושלטו ללא עוררין בכל שלב במשחק, אבל המג'יק התעוררו ברגעי ההכרעה ברבע האחרון וכפו סיום מותח.

פחות מ-7 דקות לסיום, דטרויט עוד הוליכה בבטחה 81:105 אחרי שלשה יפה של אנתוני טוליבר, אבל אז החלה הריצה המשוגעת של אורלנדו. המג'יק טסו 0:19 (!), ריצה שהסתיימה בסל יפה של ג'ונת'ון סימונס, וחלמו על מהפך מהסרטים, אבל בדיוק אז דטרויט התעשתה וסל קריטי של טוביאס האריס הרגיע אותה בדרך להבטחת הניצחון. רג'י בולוק הוליך את המנצחים עם 20 נקודות, כשלא פחות משלושה שחקנים (טוליבר, ג'קסון והאריס) תרמו 17 נקודות כל אחד. אנדרה דראמונד הענק, אם תהיתם, סיים ערב סולידי עם 12 נקודות ו-6 ריבאונדים.

צפו בניצחון של דטרויט >

הדפס