נסחפנו: המסקנות המוגזמות מפתיחת העונה

קוואי השחקן הטוב במזרח, מארקל פולץ ויוסטון בצרות, יש כבר מועמדים ל-MVP, הניקס מעניינים ולגולדן סטייט אין ספסל. העונה בקושי החלה, הנה כמה תובנות מוקדמות מדי

עידן ויניצקי, ארה"ב
עידן ויניצקי, ארה"ב  20.10.18 - 12:47
תחילת כתבה

יודעים מה כיף? להגזים. חיכינו כל כך הרבה זמן שהעונה החדשה ב-NBA תצא לדרך וכיוון שהשבוע זה סוף סוף קרה, הכל נראה גדול מהרגיל, קיצוני מהרגיל. לכן, אחרי ממש מעט מדי משחקים, אבל המון התלהבות מכך שהאקשן חזר אלינו, קבלו כמה "אובר ריאקשנס", מסקנות מהירות מדי וחותכות מדי מהימים הראשונים של העונה החדשה.

קוואי לאונרד איז בק!

זה התחיל עם חימום. 24 נקודות ו-12 ריבאונדים בהופעה חיובית מול קליבלנד הבינונית בגרסה החדשה. ניצחון די נוח לטורונטו, כזה שעזר לה להתחיל לשים את השדים של הקאבס מאחור. אבל אז הגיע הפריים טיים, שישי בלילה, ESPN, מול בוסטון, שאמורה להיות זו שתסיים הפעם עם המאזן הטוב במזרח, זו שתשאיר הפעם את האבק לראפטורס בפלייאוף.

לא, לא, לא אמר קוואי לאונרד. אחרי סאגה מתישה של שנה בסן אנטוניו, אף אחד לא היה בטוח איזה קוואי תקבל טורונטו וכמה גדול ההימור שלקח מסאי יוג'ירי, שהביא את הפורוורד לשחק תחת מאמן טרי בדמות ניק נרס. 31 נקודות, 10 ריבאונדים וניצחון עצום על הסלטיקס ישתיקו את התוהים, לפחות לתקופה הקרובה. קוואי, יחד עם דני גרין, הביאו לטורונטו בשני המשחקים הראשונים את הקבוצתיות הנהדרת של הספרס ופתאום סרג' איבקה חזר לחיים ואפילו קייל לאורי מחייך. לטורונטו יש את השחקן הכי טוב במזרח, לפחות כרגע. אולי.

יאניס ואנתוני דייויס, כל הדרך ל-MVP:

בבייסבול מחלקים שני תארי MVP, אחד לכל חטיבה. ב-NBA יש רק זוכה מאושר אחד ומתחושה ראשונית, נדמה שהיווני והחד-גבה הולכים לתת זה לזה פייט אימתני. שניהם פתחו עם צמד ניצחונות, כאשר מילווקי קולעת 115.5 נקודות למשחק וניו אורלינס יורה לא פחות מ-140 בממוצע. שניהם מקבלים בינתיים עזרה מצוינת מהסייד קיק (מידלטון וניקולה מירוטיץ', אולי האירופאי השני הכי טוב בליגה כרגע אחרי יאניס) ושניהם נמצאים בסיטואציה המושלמת כדי ללכת על התואר היוקרתי הנכסף.

פצוע? מי פצוע? (צילום: Getty)
פצוע? מי פצוע? (צילום: Getty)

מרקל פולץ (ופילדלפיה) בבעיה:

מי שאמורה לתת פייט לסלטיקס היא פילי, אבל כמו שהודה ג'ואל אמביד אחרי התבוסה: "כרגע, זו לא ממש יריבות כי הם בועטים לנו בתחת כל פעם מחדש". הסיקסרס היו על גג העולם לפני כמה חודשים, אחרי עונת 50 הניצחונות שהקפיצה קדימה סופסוף את הפרוסס וה-1:4 המרשים על מיאמי בסיבוב הראשון של הפלייאוף, אלא שאז בוסטון החטיפה להם ומשם והלאה, הכל נראה הרבה יותר בעייתי.

הסיפור המוזר שהוביל להתפטרות של ה-GM בריאן קולאנג'לו תקע את הקיץ של הסיקסרס, שראו שני שחקני ספסל חשובים מהחצי השני של העונה שעברה (החצי הטוב. למי ששכח, פילי פתחה די רע אשתקד), איליאסובה ובלינלי, עוזבים מבלי שהובא להם מחליף ראוי. גם הדראפט בניהולו של ה-GM הזמני, המאמן ברט בראון, היה קצת מוזר ומעל הכל, ההתעקשות להכניס את פולץ לחמישייה על חשבון ג'יי ג'יי רדיק המנוסה וקר הרוח.

פולץ הוא הבחירה הראשונה בדראפט הקודם וגם ככה הסיקסרס נראים רע כי טייטום הופך למגה סטאר, אבל זה לא אומר שהם צריכים להמשיך להתעקש בכוח. הגארד שהיה פצוע כמעט כל העונה שעברה לא מסוגל להחזיר את הזריקה שלו לקדמותה ונראה חסר אונים בהתקפה. כשזה רק בן סימונס שלא מסוגל לקלוע, זה עוד עובר, אבל כשגם סימונס וגם פולץ ביחד בחמישייה, פילי תקועה.

נכון, היא התאוששה והביסה את שיקגו (אחרי מחצית ראשונה די רעה), אבל אלה בכל זאת הבולס והיכולת האדירה של אמביד וסימונס ממש לא תספיק מול קבוצות טובות, אם הם ייאלצו להמשיך לעשות הכל לבד. פולץ חייב איכשהו לבצע קפיצה קדימה ולא בטוח שהוא מסוגל, גם מנטלית. הקהל מעודד אותו בטירוף אחרי כל סל וזה נחמד, אבל לא בהכרח עוזר ובשלב מסוים, בראון יהיה חייב להחליט עד מתי הוא מושך את פולץ בחמישייה.

פולץ עם בראון. חייב לעשות קפיצה (getty)
פולץ עם בראון. חייב לעשות קפיצה (getty)

דה ניקס!

משחק ביתי מול אטלנטה, שמאיימת להיות שוב נמושת המזרח הגדולה מכולן, הוא לא ממש מה שהניקס יראו בהמשך הדרך, אבל היה כיף לראות אותם, בעיקר ברבע השני האדיר שהם חיברו והכל, עוד לפני שקריסטאפס פורזינגיס חוזר אלינו. אחר כך הגיע הפסד על הבאזר בדרבי מול ברוקלין והבהיר שהמסע של הניקס עוד ארוך מאוד, אבל כל עוד כל משחק שלהם יצליח לייצר באזז כלשהו, כולנו נרוויח.

דייויד פיזדייל אולי לא הסתדר בממפיס, אבל הוא מאמן מצוין והסגל שלו מרתק, עם צעירים כמו קווין נוקס, מיטשל רובינסון ופרנק ניליקינה ושחקן מוביל קצת יותר מנוסה כמו טים הארדוואי ג'וניור. הניקס אולי עוד רחוקים יחסית מלהיות רלוונטים באמת, אבל כל התקדמות שהם יציגו העונה היא סוג של חלון ראווה לקיץ, שם הם יסתערו על השוק החופשי בתקווה להנחית סופרסטאר במדיסון סקוור גארדן.

די היה להציץ ברשתות החברתיות בזמן שהם נתנו בראש להוקס ברבע השני עם 49 נקודות כדי להבין עד כמה חשוב לליגה שניו יורק תהיה משהו ששווה לדבר עליו.

הניקס עוד לא רלוונטים, אבל כן מעניינים. וגם זה חשוב (צילום: Getty)
הניקס עוד לא רלוונטים, אבל כן מעניינים. וגם זה חשוב (צילום: Getty)

יוסטון, ווי הב א פרובלם:

בעונה שעברה, הרוקטס התארחו אצל גולדן סטייט בערב הפתיחה. אף אחד עוד לא ידע אם השילוב הארדן-פול יעבוד, אבל יוסטון התעלתה, חזרה מפיגור גדול והיממה את האלופה, הכל למרות שפול נפצע ובכלל לא היה על הפרקט בדקות הסיום.

קופצים שנה קדימה. פול נפצע שוב בפלייאוף ולא שיחק בשני המשחקים האחרונים של הרוקטס בעונה הקודמת, מה שעלה להם בפספוס צ'אנס עצום (בלתי חוזר?) לאליפות. אריזה ומ'בה א מוטה, שני שחקני הגנה נהדרים, עזבו וכרמלו הגיע. כיניתי את מלו השבוע "תפוח אדמה לוהט", כזה שיש מצב שהוא טעים אם תתעקש עליו, אבל באופן כללי, הדבר הכי חכם לעשות זה לזרוק אותו לידיים של מישהו אחר.

בקושי עבר משחק אחד וכבר הוא התחיל לדבר על הקשיים שלו כשחקן ספסל. באופן כללי, יוסטון פשוט נראתה עייפה מדי, קבוצה שנמצאת אחרי הפיק שיכול היה לסדר לה טבעת. הארדן יהיה הארדן גם השנה, עם סטפ בק משוגע וסלים שאף אחד אחר לא יכול לקלוע, אבל פול פצוע וזקן, מלו כבר לא שווה הרבה ויוסטון לא מצאה מחליפים ראויים לשחקנים שעזבו. אנתוני דייויס וניו אורלינס דרסו אותה, במשחק חוץ והרוקטס יכולים לגלות במהרה שלא רק המקום הראשון במערב לא ריאלי, אולי אפילו יתרון הביתיות.

 

לווריירס שוב יש רק 4 שחקנים. וזה שוב יספיק:

האלופה פתחה ברגל ימין, עם ניצחון ביתי קשה על אוקלהומה סיטי אחרי שהובילה כל המחצית הראשונה והסתבכה בהמשך. היא הסתבכה כי פשוט אין לה מי שיתרום משהו ראוי, חוץ מארבעת האולסטארים שלה, אליהם אמור להצטרף בהמשך דמרקוס קאזינס.

המשחקים של גולדן סטייט העונה מאיימים להיות יויו. הכוכבים בפעולה - גולדן סטייט בורחת, הכוכבים נחים - היריבה חוזרת. מול קבוצות טובות-אך-מוגבלות כמו הת'אנדר בלי ווסטברוק הפצוע, זה מספיק (בקושי). מול קבוצות טובות יותר, בעונה הסדירה לפחות, זה פחות יעבוד ויכול להיות שגולדן סטייט שוב תישאר מתחת ל-60 ניצחונות.

אז מה? קרי ודוראנט הם כוח שאף אחד בליגה לא מסוגל לעצור וכשיגיע הפלייאוף, הם שוב יהיו רמה מעל כולם. עם קליי ודריימונד, שכבר יודעים מושלם מה התפקידים שלהם בקוואדרופל הזה, ועם קאזינס שמקסימום יוסיף עוד מימד מפלצתי ומינימום פשוט לא ישחק יותר מדי, הווריירס יקחו עוד אליפות.

הדפס