תקופת התאקלמות: כספי משתלב, אבל ממפיס דועכת

דווקא כשנדמה שהישראלי הוותיק מתחיל להיכנס לעניינים בגריזליס, ייתכן שהקבוצה שלו ניצבת בפני שינוי משמעותי. רצף חמשת משחקי הבית יהיה הצ'אנס שלה להציל את העונה

עידן ויניצקי, ארה"ב
עידן ויניצקי, ארה"ב  19.01.19 - 09:01
תחילת כתבה

באמצע דצמבר 2017, בהיעדרם של סטף קרי ודריימונד גרין הפצועים, נאלץ סטיב קר לאלתר ועומרי כספי מצא את עצמו שוב בחמישייה של אלופת ה-NBA, גולדן סטייט ווריירס.

אחרי שני משחקים, הוא חזר לספסל, אבל בסך הכל השלים רצף נהדר של חמש הופעות אשר בכולן קלע בספרות כפולות, לפחות 10 נקודות ומעלה ובכולן הווריירס ניצחו למרות הפציעות והחיסורים הרבים.

אחרי שהרצף הזה נגמר, ב-22 בדצמבר, החלה גם היריבה במעמדו של כספי בגולדן סטייט. אחרי רצף הדאבל פיגרס שלו הוא רשם רק 25 הופעות נוספות עם הווריירס, רק שלוש פעמים הגיע שוב ל-10 נקודות לפחות וב-17 משחקים קלע 5 נקודות ומטה, כולל שבע פעמים עם 0 עגול ומתסכל.

איך זה נגמר, בסוף, כולם יודעים. "בצורה לא נעימה, אבל הזכרונות שלי משם מאוד טובים", אמר לי כספי בריאיון שקיימנו אתמול (שישי), לפני המשחק של הקבוצה הנוכחית שלו, ממפיס, בבוסטון. כמה שעות אחר כך, הוא קלע 12 נקודות ובפעם השלישית ברציפות השבוע הגיע לספרות כפולות, הרצף הטוב ביותר שלו מאז דצמבר ההוא, לפני קצת יותר משנה.

ההבדל? בבוסטון, הגריזליס הפסידו וכך קרה להם גם בשני המשחקים הקודמים בהם כספי סיפק 12 נקודות (ביוסטון בליל שני) ו-17 נקודות (מול מילווקי בבית בליל רביעי). בגיל 30 פלוס, ואחרי שעבר בעשור שלו בליגה בשלל סיטואציות שונות, כספי שוב נאלץ להתאים את עצמו.

לעיר חדשה, לסגנון חדש ("האמת, חשבתי שנשחק מהר יותר", אמר אתמול), לעולם חדש, בו לא מנצחים 80 אחוז מהמשחקים, אבל כן אפשר להישאר לאורך זמן שחקן רוטציה לגיטימי ומעלה. וכמו שעשה כל הקריירה, נראה שהוא עושה עבודה טובה בהתאמה הזו. זה מה שסחב אותו ועזר לו לשרוד ב-NBA כבר עכשיו יותר מפי שניים מהזמן הממוצע לשחקן וזה מה שגורם לכך שבכל קבוצה, המונח שחוזר לפני הכל כששואלים את השחקנים האחרים לגביו, זה "חבר טוב לקבוצה" (כן, אפילו גארט טמפל חושב ככה).

ב-23 בנובמבר כתבנו כאן על הגריזליס, שהובילו לרגע קט את המערב אחרי פתיחה נהדרת של 5:12 ונראו כמי שיוכלו להשתחל לפלייאוף ולתת לכספי את הופעת הפוסטסיזן הראשונה בקריירה שלו. זה לא יקרה. מבלי להתחייב, אני מוכן להתחייב.

ממפיס חביבה, עם רוקי פנטסטי בדמות ג'ארן ג'קסון ג'וניור, ועם ותיקים כמו מייק קונלי (אדיר) ומארק גאסול (פתח בטירוף ודעך בטירוף, מסמל את הנפילה של הקבוצה בחודשיים האחרונים), עם גאנרים נחמדים כמו ג'מייקל גרין, שלווין מאק וג'סטין הולידיי וכמובן, שעם כספי, אבל היא לא ברמה של הטופ 8 במערב. הבעיה שלה זה שהיא עוד לא יודעת את זה.

הגריזליס חייבים את הבחירה שלהם בדראפט הקרוב ל...בוסטון. וההפסד בגארדן מקרב עוד יותר את המעבר הזה. או שלא. לממפיס יש הגנה על הבחירה הזו לעונה הקרובה ואם היא תהיה במקומות 1 עד 8, הדובים יוכלו לשמור עליה. אלא שעד עכשיו, הם עושים הכל כדי לנסות וכן להיכנס לפלייאוף, מה שעלול לתקוע אותם במצב ביניים בסיום העונה, גם בלי פוסטסיזן וגם בלי הבחירה.

רגעים לפני המשחק הלילה כבר דווח כי גאסול וקונלי נפגשו עם הבעלים רוברט פארה ועם שלושה שבועות לטרייד דדליין, ייתכן מאוד שבקרוב יהיו שינויים גדולים. ואז שוב כספי יצטרך להסתגל, ולהתאים את עצמו. מזל שהוא כבר מנוסה בזה.

חזרה למשחק עצמו. טמפל ספג שתי עבירות תוך קצת פחות מארבע דקות, מה ששלח את כספי לפרקט מהר מאוד. תחילה, הוא קיבל בהגנה את ג'ייסון טייטום ושחקן השנה השנייה, שהולך ומתפרק לנגד עיניינו בצורה מטרידה, לא הצליח לעשות כלום מול הישראלי, למרות פערי האתלטיות הרציניים.

חוכמת המשחק של כספי הפריעה מאוד לטייטום, שלא קלע נקודה וגם חטף מכספי בלוק עד שלבראד סטיבנס לא נותר אלא להחליף אותו אחרי חמש דקות של הפורוורד הישראלי על המגרש, חמש דקות במהלכן הוביל ריצת 0:11 עם דאנק יפה ושלשה.

אחרי שטייטום ירד, כספי קיבל את גורדון הייוורד וזה כבר הלך פחות טוב. כספי אומנם עוד הספיק לקלוע סל נוסף לפני שהוחלף בתום יותר מ-12 דקות רצופות על הפרקט, אבל אלה היו הדקות של הסלטיקס, שרצו 4:26. הייוורד הוא מקרה די עצוב, של שחקן שהיה בשיא הקריירה, נפצע בצורה מחרידה ועכשיו סופג קללות מהקהל בבוסטון.

לפול ג'ורג' לקחו ארבע שנים לחזור מהפציעה, הייוורד יכול רק לקוות שזה יקרה גם עבורו ושמתישהו הוא יוכל להראות כמו השחקן שהיה. מה שכן, הוא עדיין עושה הרבה דברים "שלא רואים בסטטיסטיקה". גם אם הרגליים מפחדות מקפיצה והגוף מפחד ממגע, הראש לכדורסל, שהפך אותו במפתיע לכוכב על ושחקן עם חוזה מקסימום, עדיין שם.

בסך הכל, כספי היה באמת טוב, גם בהתקפה וגם בהגנה. 12 נקודות במשחק זה אפילו יותר ממה שאפשר לצפות ממנו ואם ישמור על הכושר והמעמד של השבוע האחרון, הגריזליס ירוויחו אותו, אבל בשורה התחתונה, הם לא מספיק יציבים ובעיקר לא מספיק עמוקים ואיכותיים כדי להתמודד עם הסלטיקס בחוץ, גם כשבוסטון בעונה בינונית ובמשחק לא משהו.

לסלטיקס הספיקו קיירי אירווינג אחד ענק (20 נקודות ברבע השלישי מה-38 במשחק וכמה סלי קלאץ' משוגעים) ומרקוס סמארט, שפתאום נראה כמו סטף קרי עם הקאץ'-אנד-שוט הקטלני שלו (6 מ-8 לשלוש. "זה היה המשחק הכי טוב שלו העונה כנראה", אמר כספי בסיום).

ממפיס? היא ממשיכה מפה לעוד משחק די בלתי אפשרי, הלילה (בין שבת לראשון, 2:30, שידור חי ב-5STARS) ואז תחזור הביתה לרצף של חמישה משחקים (ניו אורלינס, שארלוט, סקרמנטו, אינדיאנה ודנבר), הצ'אנס הבאמת אחרון שלה להציל את העונה, ולתת לכספי הופעת פלייאוף.

הדפס