טרייד ענק: אנתוני דייויס עובר ללוס אנג'לס לייקרס

אחרי חודשים של שמועות, ניו אורלינס הסכימה לשלוח את הכוכב שלה לזרועותיו של לברון ג'יימס. בתמורה, הפליקנס מקבלים את בול, אינגרם, הארט ו-3 בחירות סיבוב ראשון

מערכת אתר ערוץ הספורט  16.06.19 - 02:19
יחזירו את הלייקרס לימים הגדולים? לברון ודייויס (צילום: Harry How/Getty Images)
יחזירו את הלייקרס לימים הגדולים? לברון ודייויס (צילום: Harry How/Getty Images)
תחילת כתבה

זה היה באוויר במשך תקופה ארוכה והלילה (בין שבת לראשון) זה הגיע: אנתוני דייויס עובר בטרייד מניו אורלינס ללוס אנג׳לס לייקרס ויחבור שם ללברון ג׳יימס.

בתמורה, הפליקנס, שמחזיקים בבחירה הראשונה בדראפט עמה ייקחו בחמישי בלילה את זאיון וויליאמסון, מקבלים מ-LA חבילה מרשימה מאוד: לונזו בול, ברנדון אינגרם, ג׳וש הארט ולא פחות משלוש בחירות סיבוב ראשון עתידיות, כולל הבחירה מספר 4 בדראפט הקרוב, שהייתה שייכת עד כה ללייקרס. על פי אדריאן ווג'נארוסקי, שפרסם את הטרייד, מספר קבוצות בליגה כבר התעניינו בטרייד נוסף עם הפליקנס על הבחירה 4. בהמשך גם פרסם ווג' כי דייויס, די כצפוי, יחתום עם הלייקרס על חוזה חדש כאשר יהפוך לשחקן חופשי בקיץ הבא.

רגע לפני פתיחת עונת 2018/19, דייויס החליף סוכנויות וחתם בקלאץ׳, סוכנות השחקנים של ריץ׳ פול, בהובלת חברו הטוב לברון ג׳יימס, שבעצמו חתם בלייקרס כשחקן חופשי כחודשיים וחצי בלבד קודם לכן. מאותו רגע החלו לצוץ שמועות רבות על מעבר מתקרב של החד גבה, שמסיים את חוזהו והופך לשחקן חופשי בקיץ הבא, לעיר המלאכים.

בסופו של דבר, הרגע הבלתי נמנע הגיע וכמה ימים לפני הטרייד דדליין האחרון, בפברואר, פול הודיע לפליקנס כי דייויס לא יחדש את חוזהו כשזה הסתיים ולכן כדאי להם להעביר אותו בטרייד כבר מעכשיו.

מאותו רגע, ניו אורלינס החלה בשיחות קדחתניות עם לוס אנג׳לס, אך במשך כעשרה ימים כלום לא קרה והטרייד דדליין חלף. הבלגן שנוצר הוביל לפיטוריו של הג׳נרל מנג׳ר הקודם של הפליקנס, דל דמפס ובדיעבד, בעקבות הביקורת החריפה שספג על התנהלות הלייקרס, גם תרם לעזיבתו המפתיעה של נשיא המועדון לענייני כדורסל, מג׳יק ג׳ונסון, בערב סיום העונה של LA.

מי שהובא לביג איזי כדי להחליף את דמפס ולנהל את הטרייד על דייויס בצורה טובה יותר הוא דייויד גריפין, שהרכיב את קבוצת האליפות של קליבלנד באמצע העשור. הוא ביצע את המשא ומתן מול ה-GM של הלייקרס רוב פלינקה וכעת, רגע אחרי סדרת הגמר, כמה ימים לפני הדראפט ושבועיים וקצת לפני פתיחת השוק החופשי, השניים הגיעו לסיכום אחרי שכל צד ניסה למשוך לכיוונו את המחיר, שהיה ברור שיהיה גבוה.

למעשה, באמצע העונה שזה עתה הסתיימה, כאשר נפוצו השמועות על הטרייד האפשרי, הלייקרס קרסו לחלוטין לאחר שהשחקנים הצעירים שלהם הבינו שכולם מועמדים לעבור. גם ניו אורלינס התפרקה, שכן פחדה לסכן את דייויס והוא מיעט לשחק מחשש שייפצע.

עוד קבוצה שהוזכרה כמועמדת לבצע את הטרייד על דייויס הייתה בוסטון, שעל הנייר הייתה יכולה להציע לניו אורלינס תמורה איכותית יותר, אך הסיכויים שלה ירדו בגלל מספר גורמים ובעיקר בגלל שהסלטיקס לא היו רשאים לבצע את הטרייד עד ה-1 ביולי.

במקרה שכזה, הם היו עלולים להביא את דייויס לשנה אחת בלבד ולאבד את קיירי אירווינג וכעת, ייתכן שאירווינג, שלא הסתדר בבוסטון בעונה החולפת והודיע באמצע השבוע האחרון כי הוא רשמית יוצא מחוזהו והופך לשחקן חופשי, יחליט לבחור בלייקרס, להתאחד עם לברון ולייצר שם טריו גדול, במקום לעבור לברוקלין כפי שהיה נדמה שיקרה לאחרונה.

כך או כך, עוד לפני הטרייד הגדול הציבו סוכנויות ההימורים בלאס וגאס את הלייקרס כפייבוריטים מספר 1 לזכייה באליפות בעונה הבאה, זאת למרות שהקבוצה רשמה מאזן עגום במיוחד (45:37) וסיימה עשירית בלבד במערב, מה שגרם ללברון ג׳יימס לפספס את הפלייאוף לראשונה מאז 2005 וכמובן, לאבד את רצף שמונת הגמרים שלו. הלייקרס יתייצבו לעונה הקרובה עם מאמן חדש, פרנק ווגל, לאחר שלוק וולטון עזב מיד עם תום העונה הסדירה.

הדפס