"הרגע המביש בקריירה". ביקורת קשה נגד ג'יימס

כוכב הלייקרס ביקר את ה-GM של יוסטון, דריל מארי, על דבריו בעד הונג קונג ("חשב רק על עצמו"), חטף מכל כיוון ("בעצם הוא אמר לו 'תשתוק ותכדרר'") ונאלץ לפרסם הבהרה

מערכת אתר ערוץ הספורט  15.10.19 - 10:24
תחילת כתבה

מה שיכול לעשות ציוץ אחד. אחרי הפוסט של ג'נרל מנג'ר יוסטון, דריל מארי ("תאבקו על חופש, תעמדו לצד הונג קונג"), המחאה של הסינים, התגובה של הקומישינר, אדם סילבר, הבוקר מגיע פרק חדש בסאגה הזו, והוא כולל פגיעה תדמיתית בכוכב הכי גדול של הליגה, לברון ג'יימס.

ג'יימס, הידוע כמי שלא מפחד להתבטא בעניינים פוליטיים ואף התייצב במופגן בעד הילארי קלינטון בבחירות האחרונות, ביקר בחריפות את מארי על אותו פוסט, וספג בעצמו אש כפי שאולי לא ספג במשך כל הקריירה. "הוא לא ידע מספיק על המצב והרשה לעצמו לדבר", אמר ג'יימס לכתבים בלוס אנג'לס לפני משחק האימון מול גולדן סטייט הבוקר (שלישי), "הרבה אנשים היו יכולים להיפגע, לא רק כלכלית, גם פיזית, נפשית, רוחנית".

הכוכב הוסיף: "כן, לכולנו יש חופש דיבור, אבל לפעמים יש השלכות שליליות כשאתה לא חושב על אחרים, אלא רק על עצמך. אני מאמין שלא היה לו מספיק המידע על המצב". לברון נשאל לדעתו על המצב בין סין להונג קונג וסירב להגיד את דעתו בטענה שאין לו מספיק מידע: "בכל פעם שהגעתי לסין, קיבלו אותי בזרועות פתוחות. כדורסל מחבר אנשים".

כמעט מיד לאחר הדברים שלו, ג'יימס התחיל לספוג בתקשורת בארה"ב וגם ברשתות החברתיות. הסנאטור, ריק סקוט, כתב: "עצוב לראות אותו מצטרף למקהלה ומתרפס בפני סין הקומוניסטית כשהוא שם את הרווחים שלו מעל זכויות האדם". שחקן בוסטון, אנס קאנטר, לו סכסוך עבר עם לברון ובעיקר מי שסבל משלטון טוטאליטרי בטורקיה, שלח ביקורת מרומזת בסדרת פוסטים ברשת החברתית.

ביאהו נכתב: "בביקורת על הג'נרל מנג'ר של יוסטון, דריל מארי, ג'יימס החליט לחקות את אלה המבקרים אותו על כך שהוא מתבטא על נושאים פוליטיים. בעיקרון הוא אמר למארי "לשתוק ולכדרר..." או לפחות "תשתוק ותעשה משהו ששווה ערך למה שכדרור הוא עבור כדורסלן".

הגדיל לעשות USA טודיי, שכתב: "מיליונים בהונג קונג חוששים שהחיים שלהם ישתנו, אלפי מפגינים מסכנים את חייהם ואת העתיד שלהם. למה שמארי יחשוב עליהם בעוד החופשה שלך וחשבון הבנק שלך בסכנה? כמה אנוכי מצידו. ציפינו ליותר ממך. אתה לא נראה טוב כשאתה מודה שכל מה שאכפת לך ממנו זה לפדות את הצ'ק. לא לתמוך באמריקאים אחרים שמשתמשים בחופש הדיבור שלהם בגלל שזה לא נוח לך לכמה ימים בחו"ל, לברון, זה בלי שאלה הרגע המביש בקריירה שלך".

מאוחר יותר, יש לציין, הבהיר לברון כי התכוון שמארי לא התייחס להשלכות של הציוץ שלו ושהוא לא התכוון לדבר על התוכן של הציוץ, אבל הנזק כבר נעשה.

כמה מהציוצים המבקרים את לברון ברשת:

הדפס