פרופיל 21: דונצ'יץ' להט לפני יום הולדתו

קרלייל: "מכריע משחקים". וגם: מי התעופף ב-360 מעלות?

כפיר שקד
כפיר שקד  27.02.20 - 09:59
תחילת כתבה

בוידאו למעלה: מיטב הביצועים מהטריפל דאבל ה-21 בקריירה של לוקה דונצ'יץ'>>>

בדרך כלל לוקח לשחקן לפחות כמה שנים כדי לשכתב את ספרי ההיסטוריה של הקבוצה בה הוא משחק. ללוקה דונצ'יץ' אין את הזמן או הרצון לחכות על מנת לבסס את עצמו כבר באמצע עונתו השנייה כאחד מהשחקנים הגדולים בתולדות דאלאס מאבריקס. לפנות בוקר (בין רביעי לחמישי) הסלובני הנוצץ התעלה על עצמו שוב במסגרת משחק הניצחון של דאלאס, 103:109 על השכנה מסן אנטוניו.  26 נקודות, 14 אסיסטים ו-10 ריבאונדים היו מנת חלקו של לוקה הלוהט שיחגוג מחר את יום הולדתו ה-21. באופן סימבולי, רשם העילוי את הטריפל דאבל ה-21 בקריירה הקצרה שלו, מול הספרס. תאמינו או לא, דונצ'יץ' נצמד לג'ייסון קיד האגדי בפסגת הטריפל דאבל במדי המאבריקס, נתון שעתיד להשתנות מהר מאוד בקצב הנוכחי, אולי כבר ביום שישי מול מיאמי.  

כדי להבין את ההבדל הגדול בין לוקה לבין קיד, אפשר להסתכל על העובדה הפשוטה שהרכז האגדי שעשה קריירה מפוארת  גם במדי ניו ג'רזי נטס, רשם את 21 הטריפל דאבלים שלו בפריסה של שש עונות, בעוד היהלום הסלובני עשה זאת בעונה וחצי בלבד. "אין מילים לתאר את התרומה שלו", אמר ריק קרלייל על דונצ'יץ' בסיום הניצחון הרביעי מחמשת המשחקים האחרונים של דאלאס. "תמיד כשאנחנו עם הגב לקיר, הוא מגיע ומחלץ אותנו. המסירות שלו הערב הכריעו את המשחק", סיכם קרלייל ערב גדול נוסף של כישרון מצידו של לוקה, בואכה יום הולדתו הממשמש ובא.

המטאור של המאבריקס רשם נתון מעניין כשהטריפל דאבל ה-21, נתון אותו צבר כאמור לפני יום הולדתו ה-21,  משתווה לכמות הטריפל דאבל שרשמו מג'יק ג'ונסון, לברון ג'יימס, למאר אודום, לונזו בול, כריס פול ואנטואן ווקר ביחד, לפני יום הולדתם ה-21. נתון בלתי נתפס שמדגיש שוב באיזה מקום גבוה נמצא "ילד הפלא" בשלב הזה בקריירה. אנחנו נאחל ללוקה הרבה מזל טוב, ועוד הרבה רגעים יפים. 

טיסה 360 ממריאה:
אחרי תחרות ההטבעות האחרונה נדמה היה שמשהו בארון גורדון נשבר. הפורוורד העוצמתי של אורלנדו הפסיד בפעם השנייה בקריירה את התואר "מלך ההטבעות" באחת מהתחרויות הצמודות שידענו מול דרק ג'ונס ג'וניור. היו שאמרו שהדאנק האחרון של גורדון, שניתר מעל טאקו פול הענק (2.26 מטר) היה שווה 50 נקודות, אך השופטים נתנו לו 47 נקודות בלבד ואפשרו לג'ונס ג'וניור לנצח את התחרות היוקרתית.

גורדון שהכריז בסיום כי הוא סיים עם תחרות ההטבעות לתמיד, חזר לאורלנדו והיה סולידי בהתנהלותו. עד הלילה. ברגע מזוקק אחד, במסגרת משחק הניצחון של אורלנדו על אטלנטה (120:130), הזכיר לכולם הקפיץ מפלורידה שהוא האתלט הטוב בליגה כשהתעופף להטבעה במהלך התקפת מעבר, לעוד 2 נקודות קלות מתוך ה-25 שהיו לו במשחק. גורדון לא היסס וריחף ב-360 מעלות בצורה נקייה וזכה כמו שרק הוא יודע, וסיים בדאנק מפלצתי. התשוקה והאש בעיניים של מספר 00 במג'יק הראו לנו שוב את הניצוץ שחשבנו שכבה אי שם לפני 11 ימים מול ג'ונס ג'וניור בשיקגו. שמחים שטעינו. זוהי קריאה אחרונה לנוסעים בטיסה מספר 360. צפו ותהנו:

הדפס