ברקיע השביעי: 101:115 לקליבלנד על הווריירס

קליבלנד הייתה עם הגב אל הקיר ולא רצתה לראות את גולדן סטייט חוגגת אליפות שניה ברציפות, שוב בבית שלה, אז היא סיפקה הצגה פנומנלית בדרך ל-101:115 וכפתה משחק 7 בסדרת גמר הפכפכה. ג'יימס כיכב עם 41, קרי התפרע. המשחק המכריע בין ראשון לשני

מערכת אתר ערוץ הספורט  17.06.16 - 06:47
תחילת כתבה

זה היה יכול להיות שחזור של התרחיש מהשנה שעברה, אז גולדן סטייט חגגה אליפות ראשונה אחרי 40 שנה דווקא בביתם של הקאבלירס, אבל במקום זה קיבלנו הלילה (בין חמישי לשישי) הצגה אדירה של קליבלנד שניצחה 101:115 את האלופה במשחק השישי בסדרת הגמר וכפתה משחק שביעי ומכריע באוקלנד.

קלעו לקליבלנד: ג'יימס 41 ו-11 אס', ארווינג 23, תומפסון 15, סמית' 14, לאב 7, ג'ונס 5, וויליאמס 4, דלאבדובה וג'פרסון 3 כ"א. לגולדן סטייט: קרי 30, תומפסון 25, ברבוסה 14, גרין 8, ספייטס 6, איגואדלה 5, אזלי 4, ליבינגסטון וקלארק 3 כ"א, מקאדו 2, ראש 1.

  • צפו בהתפרצות של קרי: "רימו בשביל כסף".
  • ברקיע השביעי: 101:115 לקאבס מול הווריירס במשחק השישי
  • כזכור, בשנה שעברה סטף קרי וחבריו גברו 2:4 בגמר על הקבוצה של לברון ג'יימס (ודייויד בלאט), כשהניצחון הרביעי הגיע בקוויקן לואנס ארינה, בדיוק באותו התאריך, ה-16 ביוני. גולדן סטייט הייתה יכולה להכריע הפעם את העניינים אצלה בבית לפני שלושה ימים, אבל נכנעה מול הצגה של קינג ג'יימס וקיירי ארווינג, ואחרי עוד הפסד הלילה היא עלולה להפוך לקבוצה הראשונה אי פעם שמאבדת יתרון 1:3 בגמר ומפסידה.

    האלופה חסרה את אנדרו בוגוט, שנפצע במשחק הקודם בברכו וייעדר זמן ממושך. מצד שני, סטיב קר קיבל בחזרה את דריימונד גרין, שריצה עונש השעייה במשחק מספר 5, אבל גם זה לא עזר לו מול קליבלנד הלוהטת, שלקחה את המושכות לידיים שלה מהרגע הראשון במה שנראה כמו שחזור משחק מספר 3 בסדרה.

    לברון ג'יימס התעופף, קיירי ארווינג חילק כדורים וטריסטן תומפסון הטריף את הקהל בדרך ליתרון דו ספרתי של קליבלנד כבר ברבע הראשון. גולדן סטייט עוד ניסתה להתעשת ולחזור לעניינים וגם הצליחה לנגוס בהפרש ולצמק אותו לחד ספרתי, אבל הערב הזה היה בסופו של דבר במעמד צד אחד, כמו רוב הסדרה הזו למעשה. בערב בו סטפן קרי מתפרע, סופג עבירה טכנית לא טיפוסית ויורד ב-6 עבירות, לגולדן סטייט קשה מאוד לנצח.

    האלופה רצתה להיות הראשונה שמשלימה זכייה שניה ברציפות באליפות באותו תאריך, אחרי בוסטון ב-1960, אבל הציגה משחק מאוד הססני ומפוזר בהתקפה ומנגד איפשרה לקליבלנד לצלוף מכל מקום. היא קלעה רק 11 נק' ברבע הראשון, הכי פחות שלה בכל העונה כולה (!). בדיוק כמו במשחק הקודם בקליפורניה, גם הפעם ג'יימס וארווינג היו מעל כולם וניצחו על התזמורת של טיירון לו. המשחק השביעי והמכריע ייערך באוקלנד בלילה שבין ראשון לשני. אי אפשר כבר לחכות.

    מהלך המשחק:
    שתי הקבוצות פתחו בצורה קצת הססנית בהתקפה והציגו משחק מאוד אגרסיבי, אחרי שגולדן סטייט ביצעה לא פחות משלוש עבירות בדקה וחצי הראשונות. מנגד, קווין לאב ביצע שתי עבירות בעצמו והסתבך מאוד. מתפרצת נפלאה של הקאבס הסתיימה בדאנק של לברון שקבע 0:6.

    הווריירס המשיכו לשחק כדורסל מפוזר, איבדו אינספור כדורים ושלשה אדירה של ג'פרסון הקפיצה את כל האולם לשמיים וקבעה 7:18 לקליבלנד. בדומה למשחק הראשון (משחק מס' 3) בין השתיים בקליבלנד, חניכיו של לו פשוט דרסו את האלופה ואחרי רבע ראשון של כדורסל - 11:31 מהדהד לקליבלנד, כמות הנקודות הנמוכה ביותר של הווריירס ברבע אחד העונה.

    הווריירס התעשתו והעלו הילוך בפתיחת הרבע השני ושלשה משוגעת של קרי צימקה ל-39:24. האלופה המשיכה לנגוס בהפרש וסל נוסף של תומפסון קבע 46:33. הריצה של גולדן סטייט נמשכה וגרין הוריד ל-46:38 בלבד. קליבלנד נראיתה הרבה יותר מאופקת ברבע השני אבל הצליחה בסופו של דבר לשמור על יתרון מבטיח, 43:59 לקאבס בסיום המחצית הראשונה.

    חניכיו של סטיב קר חזרו ברבע השלישי למשחק המפוזר שאפיין אותם בפתיחת המשחק וקליבלנד טסה קדימה, שלשה נדירה של קווין לאב כבר קבעה 46:70 מוחץ לקאבס, קצת יותר מ-7 דקות לסיום הרבע. גולדן סטייט הגיבה עם ריצת 0:9 משלה, הורידה ל-70:55 ועם ריצת 0:10 נוספת צימקה ל-80:71 בלבד, 12 דקות לסיום המשחק.

    המומנטום של הווריירס נמשך גם ברבע האחרון, שלשה של קרי ואחת נוספת של ברבוסה לאחר מכן השתיקו את כל אוהיו וצימקו ל-86:79 בלבד. דווקא אז, קליבלנד חזרה לעצמה והשיבה לעצמה את היתרון הדו ספרתי. הווריירס איבדו את הראש, אפילו קרי ספג עבירה טכנית ויצא ב-6 עבירות והקאבס חגגו ניצחון אדיר בדרך לכפות משחק שביעי ומכריע בגמר - 101:115 בסיום.

    הדפס