בניון, בלאט וגרנט: ההעברות הגדולות ביותר

האם מעבר כספי לווריירס הוא הכי נוצץ של ישראלי? הכריעו

מערכת אתר ערוץ הספורט  05.07.17 - 07:41

תגיות: NBA

תחילת כתבה

הסיכום בין עמרי כספי לגולדן סטייט הלילה (שלישי לרביעי) לא השאיר אף אחד אדיש ותופס באופן טבעי את מירב תשומת לב, לכן חזרנו אחורה להעברות הכי גדולות של ישראלים בספורט העולמי. יוסי בניון ואבי כהן לליברפול, דייויד בלאט לקליבלנד ואברהם גרנט לצ'לסי. איפה המעבר הענק של כספי לאלופת ה-NBA עומד לעומתם? הכריעו בסקר!

עמרי כספי לגולדן סטייט
המעבר של הפורוורד הישראלי לאלופת ה-NBA הוא ללא ספק אחד ההישגים הגדול ביותר של ספורטאי ישראלי אי פעם, אם לא הגדול מכולם. אחרי שמונה שנים בליגת ה-NBA, במהלכן שיחק בחמש קבוצות שונות, כספי מוצא בית חדש וגם הנוצץ מכולם ללא ספק. אחרי עונה צולעת, שהסתיימה ב-13 הופעות פושרות במינסוטה, מי היה מאמין שהפורוורד ימצא עצמו משתף פעולה עם סטף קרי וקווין דוראנט ומי יודע... אולי גם זוכה בטבעת אליפות היסטורית. מדהים.

יוסי בניון לליברפול
מקבילו של עמרי כספי בכדורגל הוא יוסי בניון ואין על כך עוררין. אחרי יכולת שיא בווסטהאם וכשלפני כן עוד כיכב בראסינג סנטאנדר הספרדית, היהלום השיג בקיץ 2007 חוזה עתק אצל המרסיסייד, שעוד שודרג עבור שנתיים והפך אותו לאחד המשתכרים הכי גבוהים בקבוצה ההיא של רפא בניטס (25 מיליון דולר ברוטו ל-4 שנים) עם שכר של כ-80 אלף פאונד בשבוע.

דייויד בלאט לקליבלנד
לפני שלוש שנים, בלאט עשה היסטוריה והפך למאמן הישראלי הראשון אי פעם בליגת ה-NBA. אחרי שהוביל את מכבי תל אביב לזכייה הירואית באליפות אירופה ובזירה המקומית קטף דאבל מרשים, בלאט השיג את משרת המאמן אצל הקאבלירס, שבאותו קיץ החזירו גם את לברון ג'יימס הביתה ונחשבו לאחת הפייבוריטיות הגדולות לזכייה בטבעת. בלאט הרוויח 20 מיליון דולר בחוזה לשלוש שנים, אבל הרומן הזה הסתיים אחרי קצת יותר משנה ועם הגעה לגמר הגדול מול גולדן סטייט.

אברהם גרנט לצ'לסי
שנה אחרי שהתחיל את עבודתו באנגליה ואחרי שז'וזה מוריניו נכשל ועזב את הקבוצה, גרנט תפס את מקומו כמאמן הבלוז. עוד לפני כן, הוא שימש כמנהלה הספורטיבי של צ'לסי, אבל אחרי עזיבת מוריניו הוא החליף אותו והוביל את הקבוצה לרצף מדהים של 16 משחקים ללא הפסד. ההצלחה הגדולה הובילה את הבעלים רומן אברמוביץ' להחתים את גרנט על חוזה חדש ל-4 שנים תמורת 2.5 מיליון ליש"ט ואל תשכחו שהוא היה רחוק פנדל מזכייה חסרת תקדים בליגת האלופות.

* אבי כהן לליברפול
גם לדור הישן של הספורט הישראלי יש מקום בפסגת הדירוג הנוצץ ומי שזוכה לכבוד הוא אבי כהן, שהיה כוכב במכבי ת"א ובשנת 1979 חתם בליברפול הגדולה של בוב פייזלי. האנגלים רכשו אותו תמורת 450 אלף דולר, סכום עתק באותם ימים, והבלם הישראלי השלים שנתיים וחצי במדים האדומים, כולל 36 הופעות וזכייה בגביע אירופה לאלופות.

הדפס