קרלייל: "דונצ'יץ' ולברון באותה גלקסיה"

בדאלאס התלהבו מעוד הצגה של הסלובני: "ניצחון משמעותי"

מערכת אתר ערוץ הספורט  02.12.19 - 09:20
תחילת כתבה

רק לפני שנה כשדאלאס הגיעה לסטייפלס סנטר לפגוש את הלייקרס, לוקה דונצ'יץ' עשה את צעדיו הראשונים בליגה הטובה בעולם. הסלובני הצעיר היה נרגש לפגוש את אליל ילדותו לברון ג'יימס. כל כך נרגש שבסיום ההתמודדות ביקש דונצ'יץ' גופיה חתומה מ-LJ23. אנחנו בטוחים שגם היום לוקה מעריץ את לברון והיה מאוד שמח שקריירת הכדורסל שלו תלך בדרכו של קינג ג'יימס, אבל אתמול (ראשון בלילה) משהו השתנה.

דונצ'יץ' ודאלאס הסתכלו ללייקרס ולברון חזק בלבן של העיניים. המאבריקס לא הראו פחד ובטח שלא נלחצו בשום שלב למרות שאת המחצית הראשונה סיים העילוי הסלובני רק עם 6 נקודות. לרבע השלישי לוקה כבר עלה עם רעל בעיניים ובעיקר עם אפס סנטימנטים, בדיוק כמו שמיליוני המעריצים שלו רוצים לראות אותו. 17 נקודות אדירות היו לו לסופרסטאר ברבע השלישי בו דאלאס רצה בשלב מסוים ל-5:28. סה"כ דונצ'יץ' סיים עם 27 נקודות, 10 אסיסטים ו-9 ריבאונדים אך חשוב מכל קטע את רצף עשרת הניצחונות של לברון והלייקרס והראה שהשד לא נורא כל כך.

בסיום הניצחון המרשים (100:114) לא הסתיר דונצ'יץ' את התרגשותו מאיך שהדברים התפתחו עבור המאבריקס במחצית השנייה, "זה ניצחון אדיר עם משמעות גדולה בשבילנו. זה מראה שאנחנו יכולים לשחק נגד קבוצות גדולות ואנחנו נמשיך ונתקדם", סיכם הסלובני בן ה-20. ריק קרלייל מאמנה של דאלאס דיבר בהתלהבות על הכישרון הגדול שיש לו בידיים, "הוא (דונצ'יץ') קלע כמה קליעות מטורפות. יש מספר מצומצם של שחקנים שיכולים לעשות דברים כאלה", אמר קרלייל ובחר לחלוק כבוד דווקא לקינג ג'יימס, "לברון הוא אחד כזה. לוקה הוא אחד כזה. הם באותה גלקסיה. הזריקות שהם לוקחים נראות כל כך קלות אבל הן קשות לביצוע ברמה שאתם לא תבינו".

על מנת להבין את רמת הדומיננטיות של לוקה מול לברון במשחק הספציפי הנ"ל, לא מספיק להסתכל על המספרים כי לברון עצמו סיים עם 25 נקודות, 9 ריבאונדים ו-8 אסיסטים. בשלהי הרבע הרביעי, כשהמשחק כבר עמוק בגארבג' טיים, דונצ'יץ' כדרר מול ג'יימס ובצעד אחורה אלגנטי קבר שלשה בקור רוח של שחקן מנוסה מאין כמוהו. אחרי השלשה הגדולה, לוקה לקח נשימה עמוקה וזרק מבט חודר לכיוון היציע, שם ישב לא אחר מדירק נוביצקי, אם תרצו המנטור של הפנומן הסלובני. המבט הקר והנחוש אמר הכל. יש לנו את זה.

בלייקרס משדרים עסקים כרגיל
למרות ההפסד לדאלאס, בלייקרס לא נלחצים. זה היה הפסדה השלישי בלבד העונה של הקבוצה מעיר המלאכים, ומתוך שלושת ההפסדים ההפרש בסיום היה הגדול ביותר. למעשה הלייקרס גם רשמו מול המאבריקס את הרבע הגרוע ביותר שלהם העונה, הרבע השלישי שהסתיים ב-17:35 לזכות האורחים מדאלאס.

"זה משחק אחד בסך הכל", הרגיע אנתוני דייויס שסיים עם 27 נקודות ועשרה כדורים חוזרים. "אנחנו לא מתכוונים להתעסק יותר מידי בהפסד הזה. אנחנו יודעים מי אנחנו, לאן אנחנו רוצים להגיע. שיחקנו טוב אבל הם ניצחו אותנו בגלל הריבאונד. לפחות אנחנו יודעים במה אנחנו צריכים להשתפר", הוסיף AD.

מאמנה של הלייקרס פרנק ווגל, דיבר דווקא על השיפוט, "הם (דאלאס) קלעו כמה סלים ואנחנו קיבלנו שריקות לא מחויבות המציאות נגדנו", אמר פוגל שקיבל עבירה טכנית ביחד עם קנטביוס קולדוול-פופ ברבע השלישי על ויכוחים עם צוות השיפוט. "אני חושב שנכנסו לסחרור מסוים ברבע השלישי. עד כה העונה היינו חדים ומאוד עקביים והפעם זה היה חסר וזה עלה לנו במשחק אבל היי, יש משחק בדנבר ביום שלישי. נתראה שם", סיכם ווגל.

דייויס: "לפחות יודעים במה אנחנו צריכים להשתפר" (getty)
דייויס: "לפחות יודעים במה אנחנו צריכים להשתפר" (getty)
הדפס