שיפוץ הפלייאוף וטורניר חדש: מהפכה ב-NBA

לקבוצות הוצע: ויתור על הגמר האיזורי ופרס של מיליון דולר

מערכת אתר ערוץ הספורט  21.12.19 - 06:58
תחילת כתבה

עוד צעד בדרך למהפכה. ה-NBA שלח לקבוצות הליגה הצעה למספר שינויים דרסטיים שייכנסו לתוקף החל מעונת 2021/22 הכוללת בין היתר את קיצור הליגה, שינוי חצאי גמר הפלייאוף וגם טורניר מיוחד ועטור פרסים. ההצבעה על כך אמורה להתקיים בחודש אפריל הקרוב.

אז בואו ניכנס לפרטים. בראש ובראשונה ה-NBA הציעה להפחית את מספר המשחקים של הקבוצות בעונה הרגילה מ-82 ל-78, זאת על מנת להוריד מעט מהעומס (אם כי קשה להגיד שארבעה משחקים יעשו את ההבדל). מלבד זאת, מקומות 7-10 בכל מחוז ייאבקו על שני כרטיסים לפלייאוף: המקום השביעי והשמיני ישחקו משחק אחד שהמנצחת בו תעפיל ובמקביל, הקבוצות שבמקום התשיעי והעשירי ישחקו אחת נגד השנייה על הזכות להתמודד מול המפסידה במפגש הקודם על הכרטיס הנוסף. זה כמובן ייתן יתרון לשתיים שסיימו במקומות השביעי והשמיני שיצטרכו ניצחון אחד כדי לשמור על מקומן במשחקי הפוסט סיזן.

ויש עוד שינוי חשוב מאוד שיכול לספק סדרת גמר מסקרנת אפילו יותר. ארבע הקבוצות שיעפילו לגמרים האיזוריים ישובצו לפי הדירוג שלהן בעונה הסדירה, ללא קשר לאיזור שלהן. זה כמובן יוכל לגרום לכך ששתי הקבוצות הטובות ביותר בליגה ייפגשו לקרב על האליפות ולא יאלצו להתמודד עוד לפני.

אם זה לא מספיק, יהיה גם טורניר אמצע עונה. הליגה תחולק לששת הבתים האיזוריים כאשר כל קבוצה תשחק מול היריבות שלה לבית פעמיים (בית וחוץ), כלומר שמונה משחקים שיהיו חלק מהעונה הרגילה. שש הקבוצות שסיימו במקום הראשון בתוספת שתי הסגניות הטובות ביותר יעפילו לנוק אאוט שמנותק מהעונה הסדירה ושחקני הזוכה המאושרת יקבלו בונוס של מיליון דולר.

יוכלו להיפגש לקרב על טבעת (GETTY)
יוכלו להיפגש לקרב על טבעת (GETTY)
הדפס