האקלים הסוער והתפנית: נחשפו פרטי תאונת המסוק

ברשת TMZ חשפו: קובי בראיינט המריא למרות "ערפל שלא נראה כמותו בלוס אנג'לס", הטייס עשה פנייה אחת מיותרת והמסוק נכנס בצלע ההר והתלקח. וגם: פורסמה זהותה של הרוגה נוספת, והכעסים של השריף על התקשורת האמריקאית. הסיפור מאחורי הטרגדיה

מערכת אתר ערוץ הספורט  27.01.20 - 06:48
תחילת כתבה

עולם הספורט התעורר הבוקר (שני) ליום עצוב במיוחד, לאחר שהתבשר על מותו הטרגי של קובי בראיינט, מגדולי הכדורסלנים בכל הזמנים, כשהוא בן 41 בלבד. בראיינט ובתו, ג'יאנה מריה בת ה-13, נהרגו יחד עם שבעה אנשים נוספים בתאונת מסוק שתלווה אותנו כנראה עוד שנים רבות, והעולם בכלל וארה"ב בפרט, נותרו בהלם.

עם קבלת הידיעה, ולמעשה עד עכשיו, פרטי התאונה נשארו די מעורפלים - ובכל זאת, ניסינו לאסוף פיסות מידע ולעשות לכם סדר בפרטים הידועים עד כה. הידיעה המזעזעת התקבלה כבר אתמול בערב, סביבות השעה 21:30, כאשר על פי הדיווחים הראשונים יחד עם כדורסלן העבר היו גם ארבע בנותיו. אותו דיווח, שפורסם על ידי רשת ABC והתברר בסוף כ"שקרי", יצר לא מעט רעש בתקשורת האמריקאית והשריף של LA אף כינה זאת כ"חוסר כבוד משווע".

בנוסף, השמועות על כך שריק פוקס - שחקן העבר של הלייקרס ומי שנחשב חבר קרוב של קובי - היה חלק מהתאונה, הופרכו גם כן - על ידי בני משפחתו ועורך דינו. השמועות התזרו ברשתות מיד אחרי התאונה, בדומה לשמועות על שאר בנותיו של קובי, אולם ביתו החורגת אישרה שלא כך היה: "ריק חי ונמצא במקום בטוח, הרגעשוחחתי עם אחותי, כולנו בהלם ממה שקרה, אבל בבקשה אל תפיצו חדשות כוזבות".

מאוחר יותר החלו לצוץ פיסות מידע נוספות והתמונה נהייתה בהירה יותר: על פי נתוני מעקב הטיסות, המסוק של קובי נתקל לראשונה בבעיות מזג האוויר כשהיה מעל גן החיות של LA. הוא הקיף את האיזור לפחות שש פעמים בגובה של כ-875 רגל, גובה נמוך במיוחד, כאשר ההערכות הן שהוא חיכה שהערפל יתפזר. אלא שקלאבסס ידועה במזג האוויר החורפי שלה, שמגיע מכיוון הים, כך שהטייס לא לקח סיכון ויצר קשר עם מגדל הפיקוח בשדה התעופה ברבנק הסמוך, בערך בשעה 09:30 (שעון ארה"ב).

במגדל היו מודעים לעובדה שהטייס הסתובב במקום במשך כרבע שעה, למרות "מזג אוויר שלא נראה כמותו ב-LA", והורו לטייס לפנות מערבה לכיוון וודלנד הילס. בערך בשעה 09:40, מזג האוויר התחיל להיות קשוח עוד יותר, והמסוק פנה דרומה. הנקודה הזו היא קריטית להמשך הסיפור, שכן המסוק פנה לאיזור הררי. הטייס טיפס לפתע במהירות ועלה לגובה של עד כ-2,000 רגל, וחמש דקות מאוחר יותר, על פי ההערכות, התנגש בצלע ההר. לאחר מכן, כפי שראינו כולנו בתמונות, המסוק עלה באש על כל יושביו והתרסק.

עם הישמע החדשות האיומות, עשרות מעריצים עשו את דרכם לסטייפלס סנטר - אולמה הביתי של הלייקרס - והפכו את המקום למעין אנדרטה מאולתרת. אתר נוסף הוקם מחוץ לאקדמיה שהקים בריאנט - "ממבה אקדמי", בעיירה ת'אוסנד אוקס - אליה עשה את דרכו בזמן התאונה. הבוקר, זוהתה גופה נוספת מההתרסקות, כך אמרה מושלת העיירה קוסטה מסה, ושמה כריסטינה מאוזר - מאמנת כדורסל שעבדה באקדמיה של ברייאנט. "הילדים שלי שבורים", כתב בן זוגה בפייסבוק. "איבדנו את אשתי היפה ואם ילדיי, אנא כבדו את הפרטיות שלנו".

הדפס