"מחירים משוגעים": הביקוש למוצרי קובי גדל

כמה תעלה חולצה? המספרים בפנים. וגם: מגפת זיופים בארה"ב

מערכת אתר ערוץ הספורט  29.01.20 - 19:28
תחילת כתבה

בעוד ברחבי אירופה כבר חזרו לשגרה לאט לאט, בארה"ב עדיין עוסקים בהתרסקות המסוק הטראגית בו נספו קובי בראיינט, בתו ג'יאנה ושבעה אנשים נוספים. הערב (רביעי), סיפרו בארה"ב כי הביקוש למזכרות של קובי גדל בצורה משוגעת מאז ההתרסקות, אבל עם הביקוש הרב מגיעים גם נוכלים המחפשים למכור זיופים ובשוק העלו את רמת הכוננות למקסימלית.

ב-TMZ דיברו עם מספר סוחרי אספנות, וכולם טוענים את אותו הדבר: אנשים מתלבטים לגבי כל דבר שנוגע לקובי כעת, ולבסוף הם משלמים מחיר שנע בין פי 2 לפי 20 מהמחיר המבוקש לפני מותו. לדוגמא, גופיה שחוקה החתומה על ידי קובי מעונת 2004/05 עלתה כ-6,000 דולרים לפני האסון, בעוד כעת המחיר קפץ תוך שלושה ימים ל-6,500 דולרים במכירה פומבית - והמחירים עולים בזמן שאנחנו מדברים.

סוחר אחר טען שקלף נדיר עם תמונתו של קובי, שהיה אמור במקור להימכר בסביבות ה-2,500 דולרים, נמכר כעת בשוק פרטי על כך של קרוב ל-50,000 דולרים (!). בעקבות כך, סוחרים מסוימים הפסיקו מכירה של מוצרי קובי, מהסיבה הפשוטה שלא מרגיש להם נכון לנצל מעריצים נרגשים. למעשה, זיופים בפלטפורמות דוגמת איביי ואחרות הם דבר די שכיח, ובארה"ב כבר המליצו לקונים לקנות סחורה רק ממוכרים בעלי מוניטין.

בינתיים, מאז ההודעה על מותו, יותר מ-12,800 פריטים של קובי נמכרו באיביי, כולל מעל 31 כרטיסים נדירים שנמכרו במחיר של 75,000 אלף דולרים, על פי הנתונים של האתר - מה שגורם למחירים לעלות פי 5-15 באתר המוכר. בנוסף, צויינו יותר מ-69,000 בקשות לגופיות של קובי ברשתות החברתיות, כשבמקביל מעריצים החלו לחלוק סיפורים על 'איך השיגו את הגופיה של קובי'.

הדפס