תגיות: פורמולה 1
אליפות פתוחה?לא הייתי ממהר לחגוג מהפרישה הטכנית הראשונה של ורסטאפן מזה למעלה משנתיים שהדומיננטיות שלו העונה הסתיימה, הרי לפי הקצב הזה, הפרישה הבאה שלו תהיה באוסטרליה 26...באופן מוזר יכולנו ללמוד יותר על הסיכוי למרוצים מעניינים העונה אם הרדבול של ורסטאפן לא הייתה עולה בלהבות. באופן דומה לסופ״ש בסינגפור בשנה שעברה, קבוצת רדבול התקשתה באוסטרליה בסופ״ש האחרון. מצד אחד המסלול באוסטרליה הוא מסלול ״רחובות״ בדומה לסינגפור, וניתן להגיד שהבעיה של רדבול מוגבלת לאספלט של כבישים ציבוריים, אבל מצד שני לא זכורות לי בעיות כאלה של רדבול כאשר ורסטאפן ניצח באלברט פארק בשנה שעברה, כך שרב הסיכויים שמדובר בסופ״ש חלש חד פעמי עבורם.תהא הסיבה לחולשה היחסית של רדבול באוסטרליה אשר תהא, בואו נראה את יחסי הביצועים במסלול קלאסי כמו סוזוקה, לפני שנוכל לטעון שיש למישהו סיכוי מול ורסטאפן.
היריעה קצרה מלהכיליש כל כך הרבה על מה לכתוב גם כי לא כתבתי הרבה זמן, אבל המרוץ באוסטרליה העלה גם משהו מאד חריג וגם משהו מאד מדאיג.החריג הוא המקרה של ראסל ואלונסו. בשידור החי זה היה נראה כמו ניסיון עקיפה משוגע שהסתיים באובדן שליטה והתרסקות של ראסל, אבל המקום במסלול נראה מאד חשוד. מדובר בשילוב פניות מהיר ימינה ואז שמאלה בין קירות (פניות 6 – 7) היכן שאלבון התרסק, ומקום שבו פשוט לא ניתן לעקוף. לא מקום קשה לעקיפה שאז אולי אפשר להפתיע שם, אלא במקום שבו אי אפשר לעקוף. נקודה. זה היה מוזר ובאופן חריג רק אחרי המירוץ התברר שאלונסו פשוט הגזים עם הנהיגה ההגנתית, או אם רוצים לתת לו להנות מהספק, אלונסו הגזים ביצירתיות של הנהיגה ההגנתית שלו. תאהבו את אלונסו או לא, הוא ״אול-אין״, אבל בחייאת, להרים רגל מהגז 100 (!!!) מטרים מוקדם מנקודת ההאטה שלך בהקפות הקודמות, זה פאול שכל נהג מרוצים מתעורר מזיע ממנו כמסיוט. יש דברים שלא עושים ואני ממש לא מופתע מחומרת העונש שהשופטים נתנו. בכדורגל זה היה כרטיס אדום עם הרחקה על תנאי לפחות.המדאיג הוא שבתוך שנתיים ממהפיכת האפקט הקרקעי של 2022, חזרנו לנקודת ההתחלה מבחינת הקושי של קרבות קרובים ועקיפות. שוב למכוניות יש קושי לעקוב האחת אחרי השנייה לאורך כמה הקפות מבלי לפגוע בצמיגים ו/או בקירור של המכונית, שלא לדבר על עקיפה תחרותית. נכון שראינו שאלונסו הצליח להישאר בתחום השנייה של ה DRS מפרז, אבל זה לפי דעתי החריג ולא המצב הרגיל. המסלול באלברט פארק תמיד היה קשה לעקיפות, אבל הדברים עלו כבר בבחריין ובג׳דה, שהם בצד של מסלולים המאפשרים עקיפות. לטעמי המצב הוא שהעונה חזרנו להיות תלויי ה DRS השנוא בכדי לאפשר עקיפות ובלעדיו המצב היה עגום ביותר. כבר בשנה שעברה זה היה ברור עם הניסיון של הקבוצות להחזיר את האאוט ווש הנורא והעונה נראה לי שהקבוצות לקחו גם את ההימור על מינימום קירור לקיצוניות מטורפת, שמחריפה את הבעיה. מבחינתי זה האיום הגדול באמת על הספורט ולא הדומיננטיות של ורסטאפן. ליברטי חייבים לתת לרוס ברון מנדט לפתור את זה לעומק.