הכנסה מהצד: כמה הקבוצות הרוויחו ממוזיקה?

מצאו אפיק משתלם: כך ביונסה, קנדריק וסוויפט עזרו למועדונים לשגשג כלכלית

מערכת אתר ערוץ הספורט
מערכת אתר ערוץ הספורט   26.03.25 - 14:48
Getting your Trinity Audio player ready...
(GETTY)
(GETTY)

טוטנהאם, זה לא סוד, לא חווה את העונה המוצלחת ביותר שלה מקצועית. הקבוצה של אנג'ה פוסטקוגלו נמצאת רק במקום ה-14 בפרמייר ליג, עם 34 נקודות בלבד ולא פחות מ-15 הפסדים. אבל לצד חוסר ההצלחה המקצועי, לספרס כמועדון נמצא אפיק הכנסה חדש - ולא כל כך צפוי. למשל, הופעות מוזיקה.

האצטדיון הביתי החדש של טוטנהאם, אליו היא עברה מווייט הארט ליין המנוח ב-2019, אמנם זכה לביקורות על כך שהוא איבד את האווירה הביתית - אבל הוא מייצר לה הכנסות נהדרות ברמה המסחרית, לא רק ממכירות כרטיסים, אלא גם מחנויות, ממרצ'נדייז - וגם מאמנים כמו ביונסה וקנדריק למאר.

הזמרת קבעה לא פחות משש הופעות באצטדיון הלונדוני, כשגם הראפר - שמתחיל את הטור האירופי שלו ביחד עם הזמרת SZA - קבע הופעה אחת שם. התוצאה? לפי הערכות שמרניות, טוטנהאם תכניס משבע ההופעות הללו סכום שנע בין 12 ל-15 מיליון ליש"ט. לשם השוואה, טוטנהאם מכניסה 4.9 מיליון ליש"ט בממוצע למשחק כדורגל.

וזה לא מיוחד רק לטוטנהאם. גם ליברפול, שמחזיקה בבעלות על אצטדיון אנפילד, הצליחה לגייס לא מעט הכנסות בזכות הזמרת טיילור סוויפט - ששכרה את האצטדיון לשלוש הופעות, והכניסה למועדון בין 7 ל-10 מיליון ליש"ט. זאת הדרך של המועדונים להמשיך ולגייס כספים גם בקיץ, כאשר אין משחקי כדורגל - ועוזרת להם למצוא אפיקי השקעה אחרים, בתקופות שבהן אין משחקים.