הפועל תל אביב חלמה על אליפות ראשונה מאז 1969, אבל בתום דרמה גדולה נכנעה הערב (שלישי) למכבי תל אביב במשחק הרביעי בסדרת גמר הפלייאוף, וראתה את הצהובים מניפים את הצלחת.בעלי האדומים עופר ינאי אמר לאחר המשחק: "ערב שהוא כל מה שנפלא וכל מה שנורא בכדורסל הישראלי. נפלא - סדרת פלייאוף נהדרת, שתי קבוצות יורוליג, שתיהן קצרות מאוד וצריכות למצוא פתרונות, קרב מוחות בין המאמנים וקרב של כשרון ומאמץ בין השחקנים. ומה שנורא - העובדה שלאורך כל הפלייאוף הזה היינו נגד רוח נגדית ממוסדות שאמורים להיות אובייקטיביים. זה דבר שהוא בסופו של דבר לא יכול להימשך. אנחנו לא יכולים להמשיך להיות במצב שהתחרות בישראל היא לא תחרות בתנאים שווים, שעמי ביטון עומד כל המשחק ונותנים הוראות לשופטים כאילו הם עובדים אצלם וכשאני עומד אומרים לי אל תעמוד, ועוד ועוד דוגמאות". בסוף בשורה התחתונה אנחנו צריכים לדאוג שהתחרות פה בישראל תהיה בתנאים שווים, ברגע שזה יקרה מי שזוכה באליפות יוכל להתגאות בזה, ומי שמפסיד את האליפות יוכל להגיד הפסדתי, אבל בכדורסל ולא על דברים אחרים".על עתיד מאמן הקבוצה אמר: "כל השנה פיטרתם את איטודיס והוא מאמן שעמד בהרבה מאוד סיטואציות לא פשוטות. בסוף אין תוכנית כבקשתך כבעלים וגם לא כמאמן. כל אחד מגיע עם המטען שלו, איטודיס הוכיח את הנאמנות שלו למועדון ולמדינה שלנו בסיטואציה הקשה והוא כמובן ימשיך".על הסגל אמר: "כמובן נרצה לשמר את מרבית השחקנים ולהוסיף נוספים. יש לי הערה חשובה, ברור שמה שהפועל עושה שונה ברמה המקצועית והרצון לקחת את כל הכדורסל קדימה, אבל זה לא נראה שהכדורסל זורם איתנו, בעיקר בכל הסיפור של המוסדות, מנהלת וכו`. מזכיר לכם סיטואציות הזויות של שביתת שחקנים, שמכבי משחקת 8 נגד 5 וכולם חושבים שזה אירוע הגיוני. הבעלים המשיך: "בסוף אנחנו לא רוצים לוותר על העלאת הרמה של הפועל, והדבר שהתברר לי בצורה הכי אמיתית וכנה זה שאני לא רוצה לוותר על הכדורסל הישראלי. לא רוצה לוותר על לנסות להרים אותו, אז לכל מי שישאל - אנחנו לא עוזבים את הכדורסל הישראלי, אני כן מתכוון בקיץ הזה להקדיש חלק גדול מהמאמצים כדי לוודא שכל הרקובים והמושחתים שמאכלסים את הכדורסל הישראלי לא יהיו שם יותר. שיהיו אנשים ראויים, בסופו של דבר זה תקוות של אנשים, ומה המסר שאנחנו רוצים לתת לדור הצעיר? אני לא רוצה מסר של ייאוש, שלא משנה כמה תתאמץ ותעבוד בסוף מי שקובע זה הקומבינטורים. יש לי פה ילדה ואני אוהב את המדינה הזו, לא עוזבים את הכדורסל הישראלי ונדאג להרים אותו, כנראה אצטרך לעשות זאת בצורה רחבה יותר ממה שעשיתי עד היום".ינאי הוסיף: "אנחנו יכולים לזכות בתארים בישראל, אנחנו צריכים להתחרות בתנאים שווים. ברור לכולם שלא מתנהלים פה בתנאים שווים. ים מדר קלע שלשה בסוף המשחק הקודם ולא טרחו להכניס אותה לתוצאה, ג`יילן הורד ועוד כמה שחקנים יצאו מגבולות המשחק, זה אמור להיות הרחקה מיידית אבל כמובן שזה לא קרה. הפועל ירושלים לא חזרה לשחק והחליטו שצריך משחק חוזר. מה שהיה בקיץ הזה הוא בולשיט, הזיוף בולט. צריך לנקות פה את המערכות, זאת המטרה העיקרית בקיץ וזה הרבה יותר חשוב מעוד אליפות או פחות אליפות".ינאי המשיך: "כמו שאמרתי, התחרינו בתנאים לא שווים אז לא הפסדנו ספורטיבית. אני משקיע פה את הכסף שלי ויוצר קהילה, מגיעים לה תנאים שווים. מערכות ציבוריות פה מתנהגות כמו מערכות פרטיות. נחזור בעונה הבאה לשחק בדרייב אין בשביל הקהילה. אני חושב שאלו שמחרימים ימשיכו להחרים עד שאני לא אהיה פה ולא אתן להם את התענוג הזה, אבל נחזור כי זה מה שהקהילה קבעה".דימיטריס איטודיס עצמו הוסיף: "ברכות למכבי תל אביב. מגיע כל הכבוד גם לכל השחקנים שלנו. הייתה עונה קשה מאוד, מודה לקהל שתמך בנו ומבטיח להם שנחזור חזקים יותר בעונה הבאה. יש להפועל בעלים שרוצה להוביל אותה לבמה המרכזית ולבנות פה תרבות כדורסל. מקווה שבעונה הבאה נהיה יותר ביחד וללא פציעות".