אחרי שנים ארוכות בכדורגל הישראלי, גבי קניקובסקי סוגר שנה ראשונה בחו"ל: הקשר שעזב את מכבי תל אביב בקיץ שעבר וחתם בפרנצווארוש, סיים עונה ברגשות מעורבים. מצד אחד, הוא רשם מספרים לא רעים של 8 שערים וחמישה בישולים בכל המסגרות - אך מצד שני, קבוצתו איבדה את האליפות לגיור. כעת, קניקובסקי מתפנה לסכם - בראיון נדיר שהעניק בסוף השבוע לעלון השבת הליברלי-דתי "הדור".למרות שקניקובסקי חתום על חוזה לעוד שנתיים בקבוצה ההונגרית, רבות דובר על האפשרות שיחזור לישראל. אם מישהו חיפש רמז לכך שזה אפשרי, הקשר הבהיר שזה לא על הפרק. במהלך הראיון, הוא נשאל האם חווה גזענות בהונגריה וענה: "בכלל לא. אפילו לא מאוהדים של קבוצות יריבות. כולם קיבלו אותי בצורה מדהימה, ואני שמח שהגעתי דווקא לפה. בקיץ הקודם היו גם גישושים מקבוצות בליגות בכירות יותר, אבל חלק מהדברים נפלו בגלל שאוהדים מחו והפעילו לחץ לא להביא שחקן ישראלי". "אני גאה בעונה שלי. אמנם לא לקחנו אליפות, אבל זכינו בגביע והגענו לשמינית גמר הליגה האירופית, ונתתי עונה טובה. מבחינה אישית זה מאתגר. להיות רחוק מהמשפחה והבחרים מביא הרבה רגעים של בדידות. לפעמים אני יושב בשישי בבית מלון באיזה חור לפני משחק, עושה קבלת שבת לבד ואומר לעצמי: מה אני עושה פה?".ובכל זאת, קניקובסקי הבהיר: "אני ואשתי מקריבים פה הרבה, וזה דוחף אותי לתת הכל על הדשא. להוכיח שאני לא פה סתם. לא יצאתי לחו"ל כדי לסמן `וי`. אני מכוון גבוה יותר, לליגות הכי בכירות".עוד התבטאות מעניינת שלו נגעה ליחסיו עם נבחרת ישראל. "זה אולי יישמע ציני", ענה כשנשאל על ההופעות שלו במדים הלאומיים, "אבל היום כשאני לובש את המדים של הנבחרת, אני מרגיש שזה המילואים שלי". "היו לי כמה אירועים לא נעימים שלא נפרט מאחורי הקלעים בנבחרת, היתה מתיחות וכבר חשבתי לפרוש מהמדים הלאומיים. אני לא אשכח שאח שלי אמר לי: אתה לא משחק שם בשביל עצמך. אתה משחק בשביל המדינה שלך, ובשביל חברים שלך נפלו".