תגיות: NBA
ילדי כל העולם באים לתת בראש
מ-2 מיליארד ל-4 מיליארד תוך 4 שנים
NBA franchise values are up 53% over the past two years, and have nearly doubled over the past four years pic.twitter.com/KXAc7FEve8— Lev Akabas (@LevAkabas) December 18, 2024
NBA franchise values are up 53% over the past two years, and have nearly doubled over the past four years pic.twitter.com/KXAc7FEve8
אדם סילבר, כזכור, לא עובד אצלנו האוהדים. הוא עובד עבור 30 בעלי קבוצות, מיליארדרים ומעלה, שרוצים לראות את הבייבי שלהם עושה כסף. והבייבי שלהם עושה יאכטות של כסף, בייבי. בדוח שפורסם בימים האחרונים באתר Sportico עלה נתון פסיכי: שוויה הממוצע של קבוצת NBA קפץ ב-53% בשנתיים האחרונות, וכמעט הכפיל את עצמו תוך ארבע שנים, מכ-2 מיליארד דולר ל-4 מיליארד.זה לא נגמר כאן. מתוך ארבעת מועדוני הספורט בעלי השווי הגבוה ביותר בארה"ב, שלושה - גולדן סטייט, ניו יורק ניקס ולוס אנג'לס לייקרס - מגיעים מה-NBA. ב-98% מהמשחקים בעונה שעברה, נמכרו כל הכרטיסים, כולל סולד-אאוט בכל המשחקים של 10 קבוצות. מתוך עשרת הספורטאים האמריקאים עם הכי הרבה עוקבים ברשתות החברתיות, שבעה הם שחקני NBA (וכולם מעל גיל 30: לברון, סטף, דוראנט, הארדן, ווסטברוק, קיירי, כריס פול). הליגה בדיוק חתמה על הסכם זכויות שידור ששילש את הסכום הקודם ומבטיח לה, על הנייר, קפיצה של 10% בתקרת השכר בכל קיץ עד 2036. מבחינת כמות העוקבים ברשתות החברתיות, רק קבוצות ליגת האלופות בכדורגל פופולריות יותר.לליגה הזו אין פנים אמריקאיות לשווק לקהל האמריקאי, מעבר לכוכבים המתבגרים שחלקם כבר מריחים את הפרישה מקרוב. אבל מחוץ לארה"ב? טרפת. זכויות השידור של הליגה מחוץ לארצות הברית מתומחרות, על פי אתר Sports Business Journal, ב-715 מיליון דולר, גבוה יותר מכל ליגה אחרת. כמות העוקבים של הליגה בצרפת, קנדה, סרביה וישראל, למשל, מעולם לא היתה גבוהה יותר, וזה עוד לפני שה-NBA מתחילה, אולי, להפעיל שלוחה אירופית. כל הנתונים האלה מכניסים הרבה כסף, רק שהם לא משוקללים בצפייה בארה"ב. מהבחינה הזו לפחות, ההתמקדות בשוק הבינלאומי היא לא באג - היא פיצ'ר.ואגב פיצ'רים, יש עוד נקודה חשובה. מכל הליגות הגדולות בארה"ב, ל-NBA יש את הקהל הצעיר ביותר, והמגוון ביותר מבחינת מוצא. ככל שהקהל צעיר יותר, הוא צופה פחות בטלוויזיה באופן לינארי, פחות רואה שידורים חיים: שירותי הסטרימינג מעמיסים תוכן, הרשתות החברתיות מתחרות זו בזו על תשומת לבו, הקשב קצר יותר. קהל ה-Cord Cutters - "חותכי הכבלים", שעוזבים את רשתות השידור המסורתיות לטובת שירותי סטרימינג והיילייטס - גורמים לשינוי דרסטי בהרגלי הצפייה בכל פינה בעולם. ולא רק בספורט, בהכל. כתוצאה מכך, ה-NBA היא הליגה הפגיעה ביותר לשינויים הללו. הירידה ברייטינג של משחק בן 2:15-2:30 שעות, שבהחלט קיימת ומורגשת, מגיעה במקביל לנתוני שיא בצפייה בתכנים קצרים יותר ברשתות החברתיות. ה-NBA מנסה לרקוד על שתי החתונות. העונה הרגילה היא 82 משחקים כבר ששים שנה בערך, ועל זה היא לא מוותרת כרגע, אבל להרבה פחות אנשים יש קשב ל-82 משחקים, אז מה עושים? מייצרים עוד רגעי שיא על הדרך. טורניר הגביע הוסיף עניין לנובמבר ודצמבר. הפליי-אין, טורניר הנוק-אאוט הראשון של הליגה, מקבל זרקור נרחב משלו. במקביל האולסטאר הלך ואיבד מזוהרו, אז סילבר קיצר גם אותו לפורמט של טורניר, בתקווה שהאינטנסיביות קצת תחזור עם משחקים קצרים יותר, ושאם לא - לפחות הכל ייגמר מהר יותר.