הסערה סביב ג`יילן בראון מסרבת לדעוך. לאחר שבועות של ביקורת ציבורית, שמועות על עתידו בבוסטון ועימות מתוקשר עם פרשן ESPN סטיבן איי. סמית`, אמש (שבת) כוכב הסלטיקס בחר להשיב באמצעות סדרת ציוצים, שם העביר מסר ברור למבקרים. בובי מרקס, לשעבר בכיר ב-NBA ופרשן ESPN כיום, אמר בתוכנית `סיריוסאקס` כי שווי הטרייד של הפורוורד אינו גבוה כפי שנהוג לחשוב, בנוסף, סיפר כי שוחח עם איש אנליטיקה מאחת הקבוצות, שאמר לו: "אנחנו רואים את ג`יילן בראון כשחקן השביעי בטיבו בקבוצה". בראון עצמו התייחס לאמירה והגיב: "היום משתמשים באנליטיקה כדי להוריד שחקנים ולהכתיב את הנרטיב. שחררו את הכדור ותנו לשחק, אין אחד מהחבר`ה האלה שטוב ממני בשני צדי המגרש. תגידו, בשביל מי הוא עובד?". הכוכב המשיך: "אף אחד לא ניצח יותר משחקים בעונה הסדירה ובפלייאוף יותר ממני מאז שהגעתי לליגה לפני 10 שנים. האנליטיקה פשוט הורסת את הכדורסל. במקום לשחק כדורסל אמיתי, כולם משחקים `כדורסל של AI".מרקס, שהבין כי יצר סערה ניסה להבהיר את אמירותיו: "מה שלא עלה לרשת היו שתי הדקות שבהן הסברתי שאני לא מאמין באנליטיקה אלא במה שאני רואה על הפרקט. אמרתי שהייתי בוחר בג`יילן בראון לכל קבוצה, שהוא שחקן שמנצח משחקים, שהוא שייך לעשירייה הראשונה בליגה ושכל מועמדת לאליפות הייתה שמחה לקבל אותו. אבל את זה, כמובן, אף אחד לא טרח לפרסם. זו התקשורת של 2026".על כך, הגיב הכוכב ושאל: "מי המקור שלך?".