נבחרת גרמניה רוצה להגיע רחוק, אבל שלב הבתים שלה לא היה מרשים במיוחד. המאנשאפט סיימה אמנם במקום הראשון, אבל ה-2:1 לאקוודור, שהצטרף גם לניצחון הדחוק על חוף השנהב העלה לא מעט סימני שאלה בנוגע ליכולות שלה."הופעה מדאיגה", נכתב בכותרת של "בילד". "המקום הראשון בבית וההעפלה לנוקאאוט כבר הובטחו ולהפסד הזה אין השלכות ספורטיביות, אבל הנבחרת סיפקה הופעה מפוזרת, ולפרקים חסרת ריכוז. בקצב הזה, אנחנו עפים מהר מאוד". מי שנשמע מודאג במיוחד הוא יושוע קימיך, שלא חסך בביקורת. "מה שהכי מרגיז אותי זה שהייתה תחושה שהיריבה רצתה לנצח יותר מאיתנו", אמר המגן. "הרגישו שאקוודור הייתה חייבת לנצח את המשחק, והיום היא בהחלט רצתה את זה יותר מאיתנו".יוליאן נגלסמן, לעומת זאת, הגן על שחקניו. כשנשאל בסיום האם אקוודור רצתה את הניצחון יותר השיב: "הבחורים לא נתנו פול גז? לקחנו יותר סיכונים בהרבה פעולות וכמובן שביצענו חילופים אחרים ממה שהיינו מבצעים אם היינו חייבים עוד שער, אבל אני לא יכול להגיד על אף שחקן שהוא לא נתן גז. זה פופוליסטי בעיניי".מנואל נוייר הוסיף: "הלחץ היה על האקוודורים. אנחנו כבר הבטחנו מראש את ראשות הבית. למרות זאת, זה משחק מונדיאל ואנחנו רוצים לנצח בכל משחק. לא הראינו את היכולת הכי טובה שלנו, אבל אני לא יכול להאשים אף אחד שהוא לא נתן את הכל".