תגיות: מבחני רכב, סקודה, סקודה אלרוק, רכב חשמלי
סקודה אלרוק, נולד מתוך צורך למלא את החלל שבין האניאק לאפיק הקטן, זה שישווק בשנה הבאה. האלרוק מתחרה בקטגורית ה-C-SUV מול BYD אטו 3, צ'רי FX וג'ילי גיאומטרי C, אבל חוץ מהסיניות ששוטפות את השוקי המקומי שלנו הוא יתמודד גם מול פיג'ו e3008, קיה EV5, למשל וכמובן מול השותפות לפלטפורמת MEB של קונצרן פולקסווגן. אגב, השם שלו הוא הלחם של המילים Electric Karoq, אבל כבר מדף הנתונים שפורסם כאשר הוא נחשף באוקטובר 2024, שם גם פגשנו אותו לראשונה, היה ברור לנו שהוא הרבה יותר אניאק מאשר קארוק. הפעם יצאנו לנהיגת השקה כדי לעמוד טוב יותר על הדקויות ולהבין מה מצופה ממנו לעשות במסגרת קו דגמי סקודה.
פנים חדשות לחשמלהעיצוב החיצוני עושה תעלול קטן. מצד אחד, סקודה הציגה בחזית את שפת העיצוב החשמלית שלה, זו שתגיע גם לשאר דגמי המותג, והוצגה גם ב"אפיק" הקטן. הפנסים הצרים עם הסבכה העליונה האטומה, זו שמוארת בגרסאות הבכירות, מקנות לו מראה מודרני יותר, לפחות בכל הקשור לשאר דגמי סקודה. הפרופיל "אניאקי", רק קצר יותר, ישנם חישוקי "19 עד "21, מסילות גג, קשתות בתי גלגלים שחורות וכל מה שצריך כדי להיראות SUV. אגב, במקום סמל המותג בחזית ישנו כיתוב בלוגו החדש של היצרנית, וכך גם מאחור. למה להתבייש בסמל? נו טוב, לפחות הוא מופיע בקאפות של החישוקים.
אניאק מבפניםגם בפנים לא תמצאו את סמל סקודה על ההגה, כשהעיצוב הגיע ישירות מהאניאק - קווים אופקיים, עם הבליטה הזו במרכז ומסך המולטימדיה הגדול "13 ולוח המחוונים הקטן "5.3. לראשונה יציעו בסקודה חגורות בטיחות בצבע, כזה כתום, שמתקשר לתפירה במושבים ומשדרג מאוד את האווירה. איכות החומרים טובה מאוד, גם איכות ההרכבה לא אכזבה.הנדסת אנוש טובה, כל הכפתורים המוכרים של סקודה על הגגה, פאנל כפתורים פיזיים לכמה תפריטים במולטימדיה, כשרק רק עניין התפעול מהמסך עדיין לא יתאים לכולם, אם כי הוא אינטואיטיבי ופשוט, ואת בקרת האקלים דאגו למקם בתחתית המסך כך שהיא נגישה יותר וגם זכתה לכפתור גישה פיזי.המושבים הקדמיים נוחים, אין בעיה למצוא תנוחת נהיגה מתאימה שכן גם ההגה יוצא המון לפנים. מאידך שדה הראייה לא תמיד מוצלח, בעיקר עקב הקורה הקדמית בצד הנהג שהינה עבה יחסית. המרווח במושב האחורי טוב מאוד, כי בסופו של דבר זהו אניאק מקוצר ב-16 ס"מ, כששאר המידות דומות פחות או יותר, כולל בסיס הגלגלים שנותר זהה ועומד על קצת יותר מ-2.76 מטר.אותו קיצור הביא להפחתה של 115 ליטר בתא המטען, אך עדיין מדובר באחד כזה גדול ושימושי, בנפח של 470 ליטר ועם מלא פתרונות חכמים של סקודה, כולל תאים בצדדים בשתי קומות, 3 וויי תלייה בכל צד, תאי אחסון מתחת לרצפה, תאורת צד ותאורה נוספת בגב דלת תא המטען, ואחד הפתרונות היעילים לאחסון כבל הטעינה – פשוט רשת המתחברת לתחתית המדף. תא מטען קדמי, אין.