תגיות: Shadow of war, ביקורת
משחקיותאז מה הופך את המשחק לכיפי? המשחק הוא עולם פתוח מגוף שלישי, ועם טאליון נבצע משימות התגנבות, וקרבות אפיים מול אינספור אורקים. ובעולם הזה קיים צבא שלם של קפטנים אורקים. ואחד הדברים שמייחדים אותם היא מערכת היריבים. לכל אורק במשחק יש אישיות ושם משלו. יתרונות וחסרונות. לחלק מהאורקים יהיה יתרון בקרב עליכם, ויהיו חסינים לחלק מהתרגילים, כך שלהכנס לקרב בלי לברר מידע מקדים על הקפטן ולהיות פזיז יכול לעלות לשחקן ביוקר, ולא תמיד דברים ילכו לפי התכנית המקורית. תוכלו לאסוף את המידע על הקפטן דרך חקירות אוייבים, ולנצל אותו כנגד הקפטן. לדוגמא: יש קפטנים שהריגה בחשאי מסוגלת להרוג אותם באופן מיידי, או קפטנים שמפחדים משלל אופציות שניתן לנצל לזכות השחקן במשחק. המטרה היא לא לרוץ ולהסתער ישר ללא תכנית, אלא לחשוב טקטית ולפגוע ברגע הנכון. \ האורקים גם יזכרו את השחקן במידה והם ניצחו אותו בעבר, ויזכירו לו את המפגש הקודם שלהם ביחד, מה שהופך את כל העניין להרבה יותר אישי ומדרבן. ויש אינספור קפטנים. הסיכויים שתיפגשו את אותו אורק פעמיים במשחק קלוש, אלא אם כן הוא אורק שתוכנן לחזור ולהציק לכם מראש כי הוא "רימה את המוות". תוסף חדש ומרענן למשחק הוא קרבות אפיים בין צבא אורקים שאתם תנהיגו ולהשתלטות על טירה של סאורון, כדי לבסס את מעמדינו בארץ התיכונה. הקרבות הללו בדרך כלל לא מסובכים מידי, והם עמוסים ומלאי אקשן, וזה אחד הדברים הכי כיפיים שמורדור מצליח לעשות.
השליטה זורמת וחלקה, ומרגישה טבעית, וזה מרגיש כאילו השחקן הוא אל. אין פשוט מילים לתאר כמה כיף זה לשחוט אורקים בכמויות, אחד אחריי השני. מערכת היכולות של טאליון עצומה, ולכל אופצית שידרוג יכולות יש לפחות שני תתי סעיפים הניתנים לשידרוג, כך שכל שחקן יכול להתאים לעצמו את סגנון הלחימה. למשל אוכל לבחור אם ברגע שאוכל לבצע מהלך מיוחד, הוא יהרוג את האורקים ויגרום להם נזק מאסיבי, או אשאב לאורקים את הנשמה כדי למלא לעצמי את מד החיים במהלך קרב. שחקנים שלא שיחקו במשחק הקודם כנראה יתלהבו מהמשחקיות שלו, אבל מי שמכיר את הקודם לא צריך לצפות לשינויים מרחיקי לכת. נראה שהמפתחים לקחו את כל הדברים שעבדו במשחק הקודם והרחיבו אותם.
הבעיה הגדולה של המשחק? הוא דורש ה-מ-ו-ן שעות משחק וחרישה על מנת להתקדם. שחקן קאז'ואלי לא יוכל להכנס למשחק בלי לחרוש עליו ורק לרוץ על מצב הסיפור בתקווה לסיים את המשחק כמה שיותר מהר. המשחק דורש מהשחקנים להלחם ולאסוף ציוד ולעלות ברמות. זה לא בהכרח נקודה לרעת המשחק, אבל לא לכל שחקן יש את הזמן לשבת על משחק במשך 50 שעות.