תגיות: god of war
לא רק העלילה עברה שינוי, אלא גם מערכת הקרב של המשחק. אם בעבר מצלמת המשחק הייתה תקועה על זווית קבועה באוויר, כעת המצלמה נמצאת ממש מאחוריי גבו של קרייטוס, מה שהופך את הקרבות להרבה יותר אינטנסיביים ואישיים מבמשחקים הקודמים בסדרה. קרייטוס נטש את ה-Blades of Chaos שלו מהמשחקים הקודמים, וכעת הנשק שלו הוא ה-Leviathan Axe: גרזן אשר מתפקדת כמו מיולניר (הפטיש של ת'ור) וניתן לזרוק אותה ולקרוא לה בחזרה בכל רגע נתון בלחיצת כפתור (ואני מבטיח לכם שלא משנה כמה תעשו זאת, המהלך הזה לא יימאס עליכם לרגע). מי שדאג שהקרבות יהיו פחות מעניינים או כיפיים מבעבר (אני הייתי ביניהם), יכול לישון בראש שקט: ה-Leviathan Axe הוא אחד מהנשקים הכיפיים ביותר בהם שיחקתי, והוא גורם לקרבות להרגיש ברוטאליים, מאתגרים ומספקים מתמיד.
כיאה למשחק God of War, מערכת הקרב של הגרזן ושאר הנשקים אשר תקבלו במהלך המשחק ניתנים לשדרוג, ע"י נקודות שתזכו בהם לאחר כל קרב והשלמת משימות, כולל ארטיריאוס עצמו והקשת שלו, שמתגלים לאט לאט במהלך המשחק כעזר לא קטן עבור השחקן במשחק, ושידרוג הנשקים באופן קבוע הופך את הקרבות להרבה יותר ססגוניים ומלאי אנרגיה. כחלק מהשינויים שהמותג עבר, המשחק החדש בסדרה מוסיף אלמנטים של משחקי תפקידים, ולא רק כלי הנשק של קרייטוס מסוגלים לקבל שידרוג, אלא גם השיריון של קרייטוס שמסוגל לקבל בוסטים לנתונים מסויימים כמו מד חיים, הגנה, ואפילו להעניק יכולות מיוחדות לחלק מהציוד והנשקים ע"י הצמדת RUNES. אני מצאתי שזו הנקודה החלשה היחידה של המשחק, אבל זה רק בגלל שאני שחקן שלא תמיד יש לו סבלנות להתעסק עם תפריטים וחישוב מספרים, ורוצה לקפוץ ישירות לאקשן, אך גם זה לא הוריד את ההנאה שלי מהמשחק.