תגיות: Battletech
למי שלא מכיר, המשחק BattleTech מבוסס על סדרת משחקי הלוח/ משחקי תפקידים הוותיקה משנות ה-80. עולם המשחק של BattleTech מתרחש בעתיד הרחוק שבו בני האדם נמצאים במצב תמידי של מלחמת אזרחים טוטאלית. כאשר כל צד משתמש ברובוטים עצומים שנקראים Battle Mechs ששולטים בשדה הקרב. אתם תקבלו פיקוד על קבוצת שכירי חרב שמוצאת את עצמה מעורבת בתככים פוליטיים, מזימות אפלות וכמובן קרבות אדירים בין מכונות אימתניות.
לפני שאתם תיכנסו ל-Mech שלכם אתם תצטרכו לבנות את הטייס שלכם. לרשותכם יעמדו מגוון רב של יכולות וכישרונות שיעזרו לו במהלך קרבות ומחוץ להם. בנייה נכונה של הטייס שלכם יכולה לעזור לכם להנהיג את חברי הקבוצה, להשיג משימות יותר יוקרתיות והנחה משמעותית ברכישת חלקים למקים שלכם. בנייה נכונה גם יכולה תבוא לידי ביטוי בזמן קרבות, מה שאומר תפעול יותר אפקטיבי של ה-Mech שלכם, בין אם זה יכולות נזק משופרות, תמרונים מהירים יותר או שריונות משופרים.
אחרי שתסיימו את הטייס שלכם, אתם תגיעו לגולת הכותרת של המשחק, הרובוטים העצומים, ה-BattleMechs. המשחק מכיל קצת יותר מ30 דגמים שונים של Mechs כאשר לכול אחד מהם יכולות שונות שמשפיעות על שדה הקרב. ה-Mechs מתחלקים לארבע קטגוריות: Mechs קלים וזריזים שמתאים להתקפות מהירות אבל ללא שריון שמגן עליהם. Mechs במשקל בינוני שמאוזנים מבחינת מהירות והגנה, וכמובן, ה-Mechs הכבדים, שאומנם איטיים ומסורבלים אבל משוריינים ויכולים לספוג כמויות אדירות של נזק. הסוג הרביעי הוא Mech תקיפה, מהגדולים ביותר במשחק, והם יכולים לתת כוח אש מאסיבי אבל בגלל הגודל הם דורשים תמיכה של ה-Mechs היותר קטנים כדי לא להפוך לערמת מתכת בשדה הקרב.
כל Mech שכזה ניתן לשדרג עם שלל נשקים, שריונות, מערכות קרב שונות, מנועים ושאר אביזרים שיתנו לכם גישה מלאה לעיצוב של המק שלכם, למעשה המשחק מעודד התנסות עם שילובים שונים של שדרוגים כדי להגיע למכונת המלחמה האולטימטיבית, ולא מעט מזמן המשחק אתם תבלו בקנייה ומכירה של ציוד, התקנת שדרוגים והחלפת מקים משום שכמות האופציות שדרוג שלרשותכם היא אדירה.
שיטת הקרבות במשחק היא מבוססת על תורות, כאשר כל Mech יכול לבצע התקדמות על המפה והתקפה כנגד אויבים. שדה הקרב הוא גורם מאד משמעותי במשחק שישפיע על תנועה, קווי אש ומחסה, מה שאומר ששחקנים שמחפשים דגש טקטי במשחק מאד יתחברו לשיטת הקרב. הבינה המלאכותית של האויבים היא גם עשויה בצורה נהדרת, ואויבים יודעים איך לקרוא את השדה קרב ולנצל אותו לטובתם. בקרבות הראשונים עקומת הלמידה במשחק היא מאד חדה, ומומלץ לשמור הרבה ולעיתים קרובות עד שמתרגלים לקצב. הדבר היחיד שמרגיש מעיק הוא האיטיות שבה מתנהלים הקרבות, גם התנועה האיטית של המקים עצמם ואנימציות ההתקפה לוקחות יותר מדי זמן וזה אומנם נראה מרשים בפעמים הראשונות לראות רובוטים מתפוצצים לכול עבר בכדורי אש וחתיכות פלדה, אבל אחרי כמה זמן זה מרגיש יותר כמו דרך של המפתחים למרוח את זמן המשחק.
ויזואלית המשחק עושה את העבודה בלי להתאמץ יותר מדי, הרובוטים העצומים נראים מפורטים ומרשימים ביותר כאשר הם מתהלכים בשדה הקרב ומחריבים אחד את השני. גם מחוץ לקרב כאשר אתם בסצנות המעבר, עלילת המשחק מתנגנת בצורה פשוטה ונוחה. גם הפסקול של המשחק עושה את העבודה: ירי של תותחים מרגיש כמו רעם מתפוצץ, תנועת המקים גורמת להם להישמע כמו מפלצות פלדה עצומות והטייסים צועקים פקודות בקשר, מה שמעניק תחושה של שדה קרב שמתחולל מול עיניכם.