תגיות: agony
העבודה על Agony התחילה אי שם בסוף 2016 והמשחק כבש את ליבם של המעריצים עוד בשלבים הראשונים של קמפיין הקיקסטארטר: הרעיון של משחק אימה, התגנבות וחידות שמתרחש בשאול תפס את צומת ליבה של התעשייה ורבים התחילו להלל את המשחק עוד לפני שהוצג גיימפליי כשלהו. Agony זורק אותנו למעמקי השאול בתור נשמה אבודה ללא זיכרונות שמנסה למצוא את דרכה החוצה בעזרת האלילה האדומה, אחת מהמקימים המקוריים של הגיהינום. כבר מהתמונות והסרטונים הראשונים ראינו חלקים מעולם המשחק שנראה מורבידי ומקאברי אבל עם נגיעה אומנותית וגרפיקה ברמה גבוה.
הבעיות מתחילות מהשנייה הראשונה שמתקינים את Agony וקריסות אקראיות מלוות אותנו לאורך כל המשחק. באגים שונים קוטעים את ההנאה כמעט בכל שלב, החל מאויבים שנתקעים בקירות או תפאורה, דמויות שמרצדות על המסך וקטעי מעבר שלא נטענים. למרות העדכון ששוחרר, רוב הבעיות עדיין קיימות במשחק.
את מסענו בשאול אנחנו נעשה על ידי שיעבוד של נשמות שונות שמסתובבות ברחבי העולם, אבל המשחק לא ממש ברור איך עושים את זה ולרוב אנחנו נעשה זאת על ידי ניסוי וטעיה. אחרי שהצלחנו להשתלט על נשמה אבודה אנחנו נצטרך לנווט את המסדרונות האפלים בזמן שאנחנו בורחים משדים שינסו לחסל אותנו על ידי התגנבות והסתתרות, אבל השליטה המסורבלת ושיטת ההתגנבות הלא מובנת בעיקר הופכת כל היתקלות עם שדים לעניין של מזל. גם בהמשך אחרי שאנחנו מקבלים יכולת להשתלט על שדים אחרים, זה לא ממש עוזר ואנחנו עדיין תלויים בחסדיה של שליטה נוראית.
גם מבחינת הפסקול Agony עושה הכול כדי לגרום לשחקן לסבול עם מוזיקה מונוטונית שעדיף לכבות. גם הדיבוב של הדמויות השונות במשחק מבוצע בצורה מגוחכת, רוב הדמויות מקריאות את טקסט שלהם בצורה לא מובנת ואם לא הייתה אפשרות של כתוביות אי אפשר היה להבין כלום מהדיאלוגים.
לסיכום:Agony הוא משחק לא טוב, והוא בהחלט כרגע המתמודד המוביל למשחק הגרוע של שנת 2018. הוא נכשל בכל חלק שלו, בין אם זה שליטה נוראית, מכניקות משחק מסורבלות, חוסר יציבות טכני, סאונד נוראי, גרפיקה חשוכה ועיצוב דמויות נוראי. אפילו גולת הכותרת שהייתה אמורה להיות כמויות מטורפות של דם ואלימות קיצונית בסוף צונזרו והשאירו לנו משחק מאכזב שמוציא שם רע למשחקי קיקסטארטר אחרים.