סיאקם הקדיש את הניצחון לאביו: "אני משחק עבורו"

טורונטו חגגה בהופעה הראשונה שלה בסדרת הגמר של ה-NBA, הגיבור מול הווריירס זכה לשבחים: "לקחתי כל מה שנתנו לי". קוואי לנארד רגוע: "שומרים עליי? אז השאר פנויים"

מערכת אתר ערוץ הספורט  31.05.19 - 09:21
תחילת כתבה

כשמדברים על טורונטו במשך כל העונה הנוכחית, מזכירים את קוואי לנארד באופן אוטומטי ומיידי. הכוכב, שסחב את הקנדים עד לגמר הגדול בפעם הראשונה מאז שהצטרפו לליגה ב-1995, סומן כמפתח הכי חשוב בקרב מול גולדן סטייט, אבל הלילה (בין חמישי לשישי) במשחק הראשון של סדרת הגמר היה לראפטורס גיבור אחר לגמרי. קוראים לו פסקל סיאקם.

הפוורורד העוצמתי של טורונטו התפוצץ הפעם על האלופה וסיפק שיא קריירה בפלייאוף עם 32 נקודות בדרך לניצחון הראשון אי פעם של הראפטורס בסדרת גמר NBA. לנארד אמנם עזר עם 23 נקודות משלו וגם מרק גאסול היה במיטבו עם 20 נקודות, אבל אין ספק שסיאקם בלט מעל כולם והיה הסיבה המכרעת לניצחון של הקבוצה מקנדה.

"התחושה מדהימה", סיכם הקמרוני שנבחר באופן לא מפתיע ל-MVP של המשחק הראשון בגמר. "לייצג את טורונטו בבמה כזו זה רגע אדיר עבורי והניצחון הזה מראה את ההתקדמות שלנו. אנחנו מכירים את הקבוצה שאנחנו משחקים מולה. גולדן סטייט היא האלופה והיא קבוצה מדהימה, כך שאנחנו צריכים להיות מוכנים בכל רגע נתון. השגנו מספר סלים קלים בהתקפות מעבר. זה משהו שלא הצלחתי להשיג ברוב המשחקים בפלייאוף הנוכחי, אבל אני תמיד אומר שחייב לקחת כל מה שההגנה היריבה מאפשרת לך. אני תמיד מאמין בעצמי ונותן הכל".

סיאקם. גיבור הניצחון (getty)
סיאקם. גיבור הניצחון (getty)

סיאקם נשאל מה הוביל להתפוצצות שלו הפעם וליכולת שלא ראינו במשחקים קודמים במהלך הפלייאוף הנוכחי והשיב: "אני לא יודע אם המשחק הזה היה מיוחד מבחינתי, פשוט לקחתי כל מה שההגנה של גולדן סטייט נתנה לי. עשינו עבודה טובה בבית, בטח מבחינה הגנתית. התמיכה של האוהדים הייתה משוגעת, מעולם לא חוויתי דבר כזה ואני מאושר להיות חלק מזה".

גיבור הלילה הקדיש את הניצחון לאבא שלו, שנהרג עוד כשסיאקם היה בן 14. "הוא ליווה אותי יום אחרי יום", סיפר הפורוורד של טורונטו. "עבורי, אני משחק עבור משהו גדול יותר מכדורסל. לא משנה כמה נקודות אקלע, אני משחק יותר מעבור רק עצמי".

מי שרגיל להיות הכוכב של טורונטו והפעם זז הצידה הוא לנארד: "גולדן סטייט עשתה עבודה טובה עליי בהגנה ובהתקפה. הם לא איפשרו לי למצוא זוויות פנויות או לקלוע סלים קלים. למזלי, החברים שלי לקבוצה שיחקו טוב, זה משחק קבוצתי ובזכות זה ניצחנו. המפתח מבחינתי הוא להישאר אגרסיביים. שיחקנו מול יריבות שונות במהלך הפלייאוף הזה, יריבות עם הגנות שונות, אבל אנחנו מכירים היטב את גולדן סטייט, צריכים להישאר חזקים ולעשות את המהלך הנכון בכל התקפה".

כשנשאל מה בדיוק עשתה גולדן סטייט כדי לעצור אותו, לנארד הסביר: "הם עשו עבודה טובה עליי בפיק אנד רול בעיקר, אבל אם ימשיכו לשמור אותי כך אני מרוצה כי זה יעזור לחברים שלי להישאר פנויים". על הפציעה של קווין דוראנט, שעשוי להיות כשיר למשחק השלישי בסדרה: "אנחנו כן חושבים עליו. הוא שחקן שיכול לקלוע 30 נקודות מתוך שינה, כולם יודעים מי הוא וכמובן שאנחנו חושבים על זה ומתאימים את עצמנו לחזרה שלו".

מאמן טורונטו, ניק נרס, היה מהופנט בעיקר מהתמיכה האדירה של האוהדים והתלהב במסיבת העיתונאים: "זה בדיוק יתרון ביתיות! כך זה צריך להיראות ולהישמע. האוהדים שלנו עשו עובדה נפלאה הלילה, תמכו בנו ודחפו אותנו כל הדרך לניצחון. מעולם לא ראיתי דבר כזה במשחק כדורסל". על הניצחון עצמו: "אני שמח שעשינו את הפעולות בצורה טובה, בשני צידי המגרש. היינו קטלניים בהתקפות המעבר ועשינו בדיוק את מה שעבדנו עליו באימונים".

הצלע השלישית בהצלחה של טורונטו הלילה, מרק גאסול, נשאל עד כמה מרגש עבורו לשחק במעמד של גמר ה-NBA: "אני לא חושב על זה שאני משחק בגמר ה-NBA. אני פשוט מתרכז בכדורסל ובמשחק כמו שאני עושה מאז היום הראשון שאני משחק. אני חושב אך ורק על המהלך הקרוב, למוח שלך אסור לחשוב על משהו אחר. החברים שלי עשו עבודה טובה בלמצוא אותי פנוי ואני חייב להם על כך".

גאסול בטירוף. טורונטו תלך עד הסוף? (getty)
גאסול בטירוף. טורונטו תלך עד הסוף? (getty)
הדפס