קליי מבטיח: "נגיב במשחק הבא כמו אלופים"

הווריירס לא בפאניקה מההפסד. קרי: "סיאקם סיבך אותנו"

מערכת אתר ערוץ הספורט  31.05.19 - 09:02
תחילת כתבה

גולדן סטייט עלתה הלילה (בין חמישי לשישי) להופעה החמישית ברציפות שלה בגמר ה-NBA, אבל גם הניסיון שצברה במהלך השושלת הזו לא הכין אותה למפגש מול פסקל סיאקם במשחק הראשון של סדרת הגמר העונה מול טורונטו.

הווריירס ידעו שהם חייבים לעצור את הסופרסטאר הכי גדול של הראפטורס, קוואי לנארד, וגם הצליחו לשתק אותו בצורה טובה, אבל זה איפשר לפורוורד הקמרוני להשתלט על העניינים ולהתפוצץ עם שיא פלייאוף של 34 נקודות בדרך לניצחון 109:118 ויתרון 0:1 על האלופה.

"ההגנה של טורונטו הייתה נפלאה", הודה מאמן גולדן סטייט סטיב קר בסיום ההפסד. "זה לא היה הערב שלנו, אבל אנחנו מתקדמים וכבר חושבים על המשחק הבא. סיאקם היה מבריק, הוא קלע מכל מקום, כולל מחוץ לקשת. הוא דווקא התקשה מקו העונשין בסדרות הקודמות, אבל עשה שיפור גדול בקליעה. גם את גאסול השארנו פנוי מספר פעמים במחצית הראשונה והוא קלע את אותן זריקות. השחקנים האלו הצליחו להוציא לפועל את המהלכים שלהם וזו הייתה הבעיה בהגנה שלנו".

"כשאתה משחק נגד טורונטו, אתה חייב לדאוג למשחק המעבר ואיפשרנו יותר מדי נקודות במתפרצות", קר המשיך להעביר ביקורת על ההגנה של חניכיו. "יהיו לנו משחקים טובים ומשחקים רעים, אבל המפתח שאסור לוותר עליו זה התקפות המעבר ולא דאגנו לזה מספיק הפעם". לטענה שהווריירס "נחו יותר מדי" עד לפתיחת סדרת הגמר הוא השיב: "אם היינו מנצחים, היו אומרים שנחנו טוב. בגלל שהפסדנו אז 'הגענו לא מוכנים'. ככה זה".

מוטרד מההגנה. סטיב קר (getty)
מוטרד מההגנה. סטיב קר (getty)

גולדן סטייט יכולה להיות מרוצה מכך שקיבלה בחזרה את דימרקוס קאזינס, ששותף מהספסל לשמונה דקות בסך הכל. "אני חושב שהדקות שלו על המגרש היו טובות", קר החמיא לבוגי. "הוא עדיין צריך לעבור הסתגלות גדולה כדי להתאים את עצמו בחזרה. נצפה בהקלטת המשחק וננתח לאן אנחנו מתקדמים איתו".

"אנחנו נצפה שוב ושוב במשחק הזה במהלך סוף השבוע ונראה מה אנחנו יכולים לעשות טוב יותר", המאמן נשאל על הלקח שלמד מההפסד. "הצלחנו לחזור במחצית השניה עם מאמץ טוב, אבל עשינו יותר מדי טעויות שלא איפשרנו לנו לנצח. לטורונטו היה משחק מעולה והגיע לה לנצח. אנחנו נשתפר במשחק הבא כדי להחזיר לה". מעל ההיעדרות של דוראנט: "זה לא משנה. אנחנו בלעדיו כבר חמישה או שישה משחקים. משנה רק מי שמשחק. אם מישהו משחק, סימן שהוא טוב".

נקודת האור של הווריירס היה סטף קרי, אבל גם 34 נקודות ממנו לא הספיקו. בסיום ההפסד הכוכב, שספג עקיצות מהזמר דרייק על הפרקט, ניסה להרגיע: "ההפסד הזה הוא לא סוף העולם ונצטרך ללמוד מלילות כאלו. היו לנו מספר איבודים שאני לא יודע אם 'הרגו' אותנו, אבל ללא ספק עזרו להם במומנטום. אני בטוח שנגיע חזקים יותר למשחק השני כי אנחנו לחלוטין מסוגלים לעשות עבודה טובה יותר בשני צידי המגרש"

על היכולת הנפלאה של סיאקם: "הוא הפעיל עלינו לחץ במשחק המעבר וזה סיבך אותנו. הוא כבר הוכיח שמדובר שחקן נפלא לאורך כל העונה, אבל במיוחד הלילה. יש לו סיומת נהדרת בצבע, הוא יודע לקלוע שלשות ואין ספק שהוא שחקן מעולה. אסור לנו לאפשר יותר מדי סלים קלים לסיאקם ולשאר".

עצרו את לנארד, קיבלו את סיאקם (getty)
עצרו את לנארד, קיבלו את סיאקם (getty)

כמו קרי, גם דריימונד גרין נראה בטראש טוק צמוד עם דרייק: "זה לא באמת היה עימות. יש לכם שאלות על כדורסל? הוא (דרייק) צעק כמה מילים שלא שמעתי, אבל גם אני צעקתי כמה דברים שהוא לא שמע. לא התעמתנו". על המשחק עצמו אמר גרין: "עשינו עבודה טובה על קוואי, אבל נהיה חייבים להיות חזקים יותר גם מול האחרים. שיחקתי נגד סיאקם רק בעונה שעברה. צריך לתת לו הרבה כבוד על הדברים שעשה עוד לפני המשחק הזה".

ובכל זאת, הסנטר מעודד: "לא שיחקנו טוב בכלל ועדיין היה לנו סיכוי לנצח, כך שאני מרוצה מהמקום בו אנחנו נמצאים. טורונטו זו עיר שמעולם לא חוותה גמר NBA וציפינו שהאווירה תהיה חמה. לא שיחקנו טוב ועדיין לא היינו רחוקים לנצח, אני חושב שאנחנו יכולים לעשות את זה במשחק הבא. הפסדנו, אבל אנחנו יודעים מה אנחנו צריכים לשנות".

גם קליי תומפסון החמיא לקמרוני של הראפטורס: "קוואי מעולה, אבל כל השאר התעלו ובעיקר סיאקם. מגיע לו את כל הקרדיט שיש, אנחנו חייבים לעשות עבודה טובה יותר מולו במשחק הבא. עשינו עבודה טובה בלעצור את קוואי לנארד, אבל הוא לא לבד. יש קבוצה שלמה בטורונטו והיא ניצחה בצדק. רוב הנקודות שלו הגיעו בהתקפות מעבר והאתגר שלנו יהיה לעצור אותו במשחק השני".

"כבר הורדנו ל-3 הפרש בדקות האחרונות", התאכזב תומפסון, אבל נשאר מפוקס: "המטרה שלנו נותרה אותה מטרה - לנצח משחק אחד משניים בטורונטו. אנחנו לא מכירים אותם מספיק טוב כי שיחקנו נגדם רק פעמיים העונה וגם במשחקים האלו הרבה שחקנים היו חסרים, אבל זה לא תירוץ, נחזור ללוח השרטוט ונגיב כמו האלופים שאנחנו".

"נגיב כמו האלופים שאנחנו". תומפסון אופטימי (getty)
"נגיב כמו האלופים שאנחנו". תומפסון אופטימי (getty)
הדפס